English

محسن رضایی در نشست خبری:

برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سردارباقری

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسه امروز مجمع با حضور سردار باقری پیرامون شهادت شهید فخری زاده برگزار شد.

برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سردارباقری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محسن رضایی دییر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعداز ظهر امروز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت بمناسبت رحلت ایت الله یزدی اظهار داشت: ایت الله یزدی نقش موثری در حمایت از نهضت، امام و مقام معظم رهبری داشتند.

وی ادامه داد: جلسه امروز مجمع با حضور سردار باقری در مورد توضیح شهادت دانشمند هسته ای شهید فحری زاده اغاز شد. 

رضایی افزود: ایشان توضیح دادند که سازمانهای جاسوسی بارها قصد ترور داشتند که خنثی میشد اما ایندفعه توانستند با سلاح های لیزری هوشمند این کار را انجام دهند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاشهایی که برای ساقتن عاملان ادامه دارد و به اظلاع مردم خواهد رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: بر اساس گزارش سردار باقری این اتفاق در پی جاسازی سلاح هوشمند که لیزری و ماهواره‌ای بوده و با سلاح ناتو که در ارتش ناتو استفاده می شود انجام شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی افزود: این سیاست‌ها در ۱۰ بند تنظیم شده و در جلسات و کمیسیون‌های اصلی مجمع مورد بحث قرار گرفته است. امروز مسائلی مثل معلولیت، زنان سرپرست خانوار و بدهی‌ها و سن بازنشستگی مورد بحث قرار گرفت.

رضایی گفت: در صورت ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی اولاً میتواند تغییرات ثباتی در قانون اصلی تامین اجتماعی به وجود می‌آورد و مشکلاتی مثل تامین منابع و برخورداری مردم میزان بهره مندی و دریافتی متناسب شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه باید ماشین تولید فقر و معلولیت را متوقف کنیم گفت: غربالگری ژنتیکی اقدامی در این جهت است.

رضایی  در ادامه نشست خبری در پاسخ به تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و ضمانت اجرایی آن گفت: در مرحله جدید از کار مجمع هیئت‌های نظارت به وجود آمده است و هر موضوع که مغایرت در آن داشته باشد بررسی شده و از هر نوع مغایرت جلوگیری خواهد شد.

دبیر مجمع تخشیص مصلحت گفت: الزامات سیاست‌های کلی در مجمع که ابلاغ شود دولت و مجلس موظف هستند برنامه عملیاتی شدن آن سیاست‌ها را ارائه کنند و اگر مورد تأیید رهبر انقلاب قرار بگیرد آن سیاست‌ها عملیاتی خواهد شد، این تحول در دور جدید مجمع وجود دارد تا سیاست‌هایی که ابلاغ می‌شود عملیاتی شود.

وی در پاسخ به بررسی مجدد FATF، گفت: این موضوع به مجلس بستگی دارد، چون لوایح قبلی به مجلس فرستاده شده است دولت از رهبر انقلاب تقاضا کرده که مجمع تشخیص بررسی خود ادامه بدهد ما در دستور کار آن را قرار داده ایم تا پاسخ دولت را بشنویم.

رضایی ادامه داد: طبق اعلام رهبری مجمع تشخیص نباید در این باره محدودیت داشته باشد و بحث‌های کارشناسی توسط دولت انجام می‌شود.

دبیر مجمع تخشیص مصلحت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح معیشتی و هسته‌ای مجلس باتوجه اختلاف نظر دولت و مجلس باید آیا مجلس از هیئت عالی نظارت مشاوره گرفته است، پاسخ داد: مصوبه لغو پروتکل الحاقی مغایرتی با سیاست‌های کلی ندارد به این دلیل مصوبه‌ای هم نداشتیم این مسئله بین دولت و مجلس مطرح است چرا که شورای نگهبان هم اشکالی برای آن نگرفته است، هیئت عالی نظارت مغایرتی ندیده و ما در این باره وارد مصوبه هم نشدیم.

رضایی در پاسخ به اینکه ۶ ماه به انتخابات مانده گمانه زنی مطرح است که کاندیدای ریاست جمهوری خواهید شد، گفت: تا سال ۱۴۰۰ زمان زیادی مانده است و فرصت زیادی مانده است ذهن خوانی نکنید انتخابات ۱۴۰۰ پرشور خواهد بود ما پیش بینی می‌کنیم انتخابات خوبی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه