English

مظفر در نشست تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه کشور

لازمه تحول در کشور تشکیل یک امت واحده بر مبنای یک هویت، اصالت و هدف مشترک است

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: لازمه تحول و پیشرفت در کشور تشکیل یک امت واحده بر مبنای یک هویت، اصالت و هدف مشترک است.

لازمه تحول در کشور تشکیل یک امت واحده بر مبنای یک هویت، اصالت و هدف مشترک است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نشست تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای اندیشکده ها، دانشکده‌ها و مراکز مطالعاتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

میثم مظفر  رییس مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آغاز این نشست، اظهار کرد: بر اساس منظومه معرفتی اسلام هر گونه تحول و پیشرفت در گرو تشکیل امت است و واژه امت سازی در معارف اسلامی مورد تاکید است.

رییس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: امت به یک جمع مشترکی با یک هدف و ریشه مشترک اطلاق میشود که منشا یک حرکت جمعی برای تحول و پیشرفت در اجتماع است.

وی با بیان اینکه وقتی امتی شکل گرفت، به واسطه برکت کار جمعی احسان خداوند شامل حال این جمع می‌شود، افزود: اگر ما بخواهیم در کشور تحول داشته باشیم لازمه آن تشکیل یک امت واحده بر مبنای یک هویت، اصالت و هدف مشترک است.

مظفر بیان کرد: وجود امت بدون امام راه به منزل مناسبی نمی‌برد و امت بدون امام دچار اختلاف و انحراف می‌شود. یکی از طرق تحقق هدایت امت اسلامی و راهنمایی کلان، ولی فقیه، سیاست‌های کلی نظام است. سیاست‌های کلی نظام به مثابه اعمال ولایت، ولی فقیه است و انتظار این است که به عنوان راهنما در نظام برنامه‌ریزی و قانون گذاری همه جایگاه خود را نسبت به سیاست‌های کلی پیدا کنند و در این چارچوب همگرایی با امام امت داشته باشند.

مظفر ادامه داد: مردم نقش بسزایی در مدل مفهومی رابطه امام با ولی دارند، اولا جماعتی بر اساس شایستگی خود امام خود را متجلی می‌کنند و امامی که استحقاق آنهاست عهده‌دار زمام آن‌ها می‌شود و از طرفی امام بر اساس ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل امت خود هدایت را گام به گام محقق می‌کند و از طرفی، ولی امر مسلمین برای اعمال حکمرانی با مردم و نخبگان مشورت می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت مشورت در احکام دینی گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره در مشورت حداکثری مردم و نخبگان در عرصه مدیریتی کشور تاکید ویژه داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه