English

آصفری در صحن علنی:

مجلس در جریان توافق ۲۵ ساله با چین نیست

نماینده مردم اراک و کمیجان گفت: کشور در حال انعقاد یک توافق 25 ساله با چین است اما متأسفانه مجلس شورای اسلامی در جریان این موضوع نیست.

مجلس در جریان توافق 25 ساله با چین نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 77 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل تمام عهدنامه‌ها و قراردادها باید از طریق مجلس مورد تأیید قرار گیرد، حال آقای ظریف در نشست امروز اعلام کرد که کشور در حال انعقاد یک توافق 25 ساله با چین است اما متأسفانه مجلس شورای اسلامی در جریان این موضوع نیست بنابراین وظیفه رئیس، هیأت رئیسه و مجلس است که از دولت بخواهد که بندهای این قرارداد شامل چه مطالبی است و چه سرنوشتی برای 25 سال کشور رقم خواهد  خورد.

وی افزود: آقای ظریف شما شاهد هستید در مجلس قبل چندین بار نمایندگان با مسئولان وزارت خارجه همراه شده و در دیدارهایی با مقامات همچون پوتین، بشاراسد، سید حسن نصرالله و نوری المالکی حضور یافتند، بعد از این سفرها نمایندگان گزارش‌های جامعی را به مجلس ارائه و اعلام کردند در این مذاکرات با این شخصیت‌ها چه گذشته و چه درخواست‌هایی مطرح شده اما بعد از آن وزارت خارجه اجازه نداد که نمایندگان همراه با وزارتخانه سفر کند تا مشخص شود که در این مذاکرات چه می‌گذرد از این رو اگر در این مذاکرات و دیدارها پشت پرده‌ای وجود دارد مجلس باید متوجه شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا در فضای مجازی شایعه‌های بسیار گسترده‌ای در خصوص واگذاری جزیره کیش مطرح شده که اسباب نارضایتی مردم را ایجاد کرده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف شما شاهد هستید که در مجلس نهم چندین بار گفتیم که اجازه بدهید که یک یا دو نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب خود نمایندگان در مذاکرات برجام حضور پیدا کنند و حتی کمیسیون امنیت کتبا این درخواست را ارائه کرد اما این مسئله محقق نشد.

آصفری بیان کرد: شاید آقای روحانی فکر می‌کرد اگر قرار است فتح‌الفتوحی باشد باید به نام دولت این مسئله ثبت شود اما امروز شاهدیم که شما از تفاهم و اتحاد صحبت می‌کنید و این مسئله با رفتار دولت جور درنمی‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه