English

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری

راه اندازی معاونت اقتصادی در وزارت خارجه فرصت ورود شرکت های اقتصادی را به بازار جهانی افزایش می دهد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه در دولت دوازدهم تغییرات اساسی خواهد کرد که یکی از این تغییرات ایجاد معاونت اقتصادی در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

راه اندازی معاونت اقتصادی در وزارت خارجه فرصت ورود شرکت های اقتصادی را به بازار جهانی افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام قاسمی در نشست خبری با اشاره به فجایع میانمار و حوادث طبیعی که در قاره آمریکا رخ داده است اظهار همدردی کرد. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد درک ایران از برجام بدون آمریکا گفت: خروج آمریکا از برجام گمانه زنی است و باید صبر کرد. در نهایت هیات نظارت بر برجام سناریو لازم را ارائه می کند. 

قاسمی در مورد سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران گفت: مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای پاکستانی در حال حاضر در جریان است. با توجه به اینکه دولت پاکستان جدید است طبق سنت این وزیر خارجه جدید به ایران آمد. امیدوارم بتواند به فهم مشترک دو کشور بیانجامد. 

سخنگوی وزارت خارجه در موردادعای یک روزنامه انگلیسی که ایران در ساخت بمب به کره شمالی کمک کرده است بیان کرد: این اظهارات بی پایه است و توجه به آنها تلف کردن وقت است. 

قاسمی در مورد ادعاهای عربستان علیه ایران و تاکید ترامپ بر ایران هراسی تصریح کرد: ایران هراسی بحث جدیدی نیست و تلاش می کنند از این طریق عرصه را بر ایران تنگ کنند. این واژه ها در مورد نفوذ ایران در منطقه سیاست های غلطی است که می خواهند ایران را از منطقه جدا کنند. 

وی درباره تغییرات در وزارت خارجه در دولت دوازدهم گفت: تغییراتی بینادی انجام می شود که در این گستره در دهه های گذشته بی سابقه است. کار بزرگی با توجه به نیازهای کشور طراحی شده و امیدواریم بخش اول تا مهر ماه به سامان برسد. بخش دوم هفته قبل تکمیل شد و احتمالا به سازمان امور استخدامی رفته تا بتوانیم در نهایت عملیاتی کنیم.  دیپلماسی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی طراحی شد که با برقراری این معاونت بتوان راهیابی شرکت های دولتی و خصوصی به بازارهای جهانی وارد شوند. 

قاسمی در رابطه با فجایع میانمار گفت:ما با میانمار رابطه سیاسی داریم اما سفارت ما در تایلند سفارت اکردیته در میانمار است. در پی وقوع فجایع در این کشور، جمهوری اسلامی ایران درخواست ارسال کمک های بشردوستانه داشت اما دولت میانمار تا این لحظه قبول نکرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد بحث اتهام تروریسم به ایران توسط دولت آمریکا اظهار داشت: این مساله بحث جدیدی توسط آمریکا به خصوص در دولت جدید این کشور نیست که تصور می کنند همه موضوعات را می توانند به عنوان بخشی از اقلام تجاری قلمداد کرد و به نام تروریسم وارد بده و بستان سیاسی کرد و با ایجاد نگرانی و اتهام تروریسم به ایران از دیگر کشورها امتیاز بیشتری بگیرد.

وی افزود: به جای برخورد جدی با تروریسم ما شاهد هستیم تروریسم تبدیل به یک سوژه و موضوعی برای تجارت شده و ایرانی که در صف نخست مبارزه با تروریست بهای سنگینی پرداخت کرده متهم به تروریست می شود اما جای شگفتی ندارد چون کسانی که ایران را متهم می کنند در کمپین تبلیغاتی خود در زمان انتخابات اعلام می کردند دولت های قبلی آمریکا سهم زیادی در ایجاد تروریسم داشتند.

ستاد اربعین در وزارت کشور تشکیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این وزارتخانه برای مراسم اربعین حسینی گفت: از مدت ها پیش ستاد اربعین در وزارت کشور با حضور سایر ارگان های کشور از جمله بخش کنسولی وزارت خارجه و نمایندگی ایران در عراق تشکیل می شود و برنامه ریزی های لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین مورد پیگیری قرار داده و این جلسات ادامه خواهد داد.

قاسمی افزود: امیدواریم با استفاده از تجارب سال قبل با امکانات و تسهیلات بیشتر در خدمت زائران باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در برنامه نشست آستانه 6 گفت:در نشست آستانه 6 ادامه مباحث آستانه پنج پیگیری می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قبل از اجلاس اصلی در آستانه 6 ما روز نخست اجلاس کارشناسی را بین سه کشور خواهیم داشت و امیدوارم که مباحثی که از اجلاس قبلی باقی مانده در اجلاس ششم نهایی شود و مرزها در نقاط کاهش تنش مشخص شود.

تعطیلی مدرسه ایرانی در شارجه موضوع قدیمی است

قاسمی در خصوص تعطیلی یک مدرسه ایرانی در شارجه نیز گفت: این موضوع سیاسی نیست بلکه یک موضوع نسبتا قدیمی است.

قاسمی افزود: یکی - دو سال است بعضی موضوعات فنی بین این مدارس و مقامات شارجه اعم از ساختمان، مدیریت و کتاب های درسی و چگونگی مدیریت این مدارس وجود داشته است که امیدواریم با توجه با مذاکرات طی روزهای گذشته طرفین و هیات اعزامی وزارت آموزش و پروش تفاهمات لازم را داشته باشند و مدرسه شارجه برقرار شود، مدرسه ابوظبی هنوز به کار خود ادامه می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه