English

مصری در گفتگو با موج:

مصوبات اخیر مجلس مشکلات کشور را حل نخواهد کرد/ سیاسی کاری یا نظارت گریزی؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختیاری در رای آوری مصوبات در مجلس نداریم.

مصوبات اخیر مجلس مشکلات کشور را حل نخواهد کرد/ سیاسی کاری یا نظارت گریزی؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس و انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان اختصاص داشت. نمایندگان در این جلسه با اکثریت آراء به امکان عزل حقوقدانان شورای نگهبان، در صورت نداشتن صلاحیت، رأی مثبت دادند.

در این میان سوالی که از سوی مردم مطرح می شود، این است که چرا مجلس دهم در روزهای پایانی عمر خود با این سرعت به دنبال مصوباتی برای تغییر دادن نقش نظارتی و تضعیف شورای نگهبان در قالب طرح اصلاح قانون انتخابات و تغییر نحوه انتخاب حقوقدانان آن است و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ است؟

گفتنی است، نماینده‌های فعلی تنها تا ششم خرداد ماه نماینده هستند و تنها ۶۰ نفر از آنها به مجلس یازدهم راه یافته‌اند؛ اما در این زمان هم که انتقادات بسیاری به عملکرد این مجلس وارد است، باز هم این نمایندگان حتی از فرصت جلسات پایانی برای اولویت دادن به طرح هایی که گره‌گشای مشکلات مردم، تولیدکنندگان و اقتصاد کشور باشد، استفاده نمی‌کنند.

*تصویب مصوبات در مجلس بر اساس میزان رای است

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مصوبات اخیر مجلس سیاسی کاری صورت گرفته است، اظهار داشت:  مصوباتی که طی روزهای گذشته در مجلس به تصویب رسید مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت کشور در شرایط کنونی تصویب چنین مصوباتی نبود، ادامه داد: بسیاری از دستورات وجود دارد که برای کشور ضروری تر است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب مصوبات در مجلس بر اساس میزان رای است و خیلی وقت ها ممکن است از یک لایحه یا طرحی راضی نباشیم اما چون رأی می‌آورد ما اختیار تغییر نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه