English

طحان نظیف:

مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم اساساً فاقد مجوز از وزارت علوم است

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مدرک تحصیلی منتخب تفرش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس اساساً فاقد مجوز از مرجع مربوطه یعنی وزارت علوم است.

مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم اساساً فاقد مجوز از وزارت علوم است

به گزارش خبرگزاری موج، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با عنوان «گزارش بیست و هشتم»، نوشت: پس از برگزاری سه جلسه فقهی توسط فقهای شورای نگهبان در هفته گذشته برای پاسخ به استعلامات دیوان عدالت اداری، چهارشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۹ جلسه شورای نگهبان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به طور مفصل در خصوص بحث مدرک تحصیلی منتخب تفرش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد، آورده است: معاون امور انتخابات شورای نگهبان در ابتدای جلسه توضیحی از بررسی‌های صورت گرفته در خصوص مدرک تحصیلی نامبرده ارائه کرد. بر اساس گزارش او از زمانی که مستنداتی در این خصوص ارائه شد، استعلاماتی از وزارت علوم صورت گرفت و برخی از اعضای شورا نیز موارد مطروحه را با ایشان در میان گذاشته و پاسخ‌های فرد منتخب را شنیدند.

بیشتر بخوانید:

مدرک سینا کمالخانی منتخب تفرش در مجلس اعتبار ندارد

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه مطلب خود نوشت: یکی از اعضای شورا شخصاً با موسسه‌ای که منتخب در آن تحصیل کرده بود و موسسه دیگری که مدرک به نام آن صادر شده بود تماس گرفته و کسب اطلاع کرده بود. واقعیت این است که موسسه مربوطه که متاسفانه در سایت خود مدعی برگزاری دوره‌های مختلف تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری! به صورت الکترونیک است، اساساً فاقد مجوز از مرجع مربوطه یعنی وزارت علوم است. موسسه مزبور در صدور مدرک برای منتخب تفرش از نام موسسه مشابهی که دارای مجوز از وزارت علوم بوده سوءاستفاده کرده است.

طحان نظیف تاکید کرد: این در حالی است که موسسات دارای مجوز آموزش الکترونیک در کشور انگشت‌شمار هستند و قاعدتاً افراد زیادی در دام این موسسه افتاده‌اند و البته جای طرح این سوال وجود دارد که تا کی مردم باید دچار چنین مشکلاتی بشوند؟ طبق اطلاعاتی که این موسسه در سایت خود به نمایش گذاشته حدود ۸۰۰۰ نفر دانشجو و فارغ‌التحصیل آن هستند!

وی با طرح این پرسش که سرنوشت این افراد چه خواهد شد؟، نوشت: چرا باید اتفاقی که سال‌های گذشته در خصوص دانشگاه هاوایی و یا موسسات مالی اعتباری بدون مجوز رخ داد، مجدداً تکرار شود؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: در این مدت حتی دفتر نظارت شورای نگهبان در شهر خاش و نهادهای دیگر مامور گردیدند که به صورت میدانی موضوع را بررسی نماید که اثری از آدرس اعلام شده این موسسه در این شهر نیافتند.

طحان نظیفبا بیان اینکه در این جلسه بحث نداشتن مجوز این موسسه و بی‌اعتباری مدرک منتخب تفرش برای اعضای شورا محرز شد، تاکید کرد: اما برای اینکه تصمیم‌گیری جامع‌تر و دقیق‌تر باشد و خدای ناکرده حیثیت منتخب تفرش در صورتی که حتی ذره‌ای هم ذی‌حق باشد و همچنین حق مردم رأی‌دهنده به او تضییع نگردد، با تاکید اعضا و خصوصاً آیت‌الله جنتی مقرر شد باز هم بررسی بیشتری صورت گیرد و در جلسه بعدی تصمیم نهایی اخذ گردد.

طحان نظیف در پایان مطلب خود نوشت: پس از آن به ادامه اساسنامه کمیته ملی المپیک رسیدگی شد و بررسی آن به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی