English

حسن پور بیگلری در گفتگو با موج:

علت عدم بازگشت ۱۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت فروش ارز به خزانه چیست؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس دیوان محاسبات خبرداد.

علت عدم بازگشت 10 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت فروش ارز به خزانه چیست؟

شهبازحسن‌پوربیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج از برگزاری نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس دیوان محاسبات پیرامون بررسی تخلفات صورت گرفته در رابطه با ارز دولتی و همچنین موضوع حقوق های نجومی در روز سه شنبه خبر داد.

وی با اشاره به گزارش تلفیغ بودجه 97 از سوی  رییس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس، ادامه داد: پس از ارائه گزارش دیوان محاسبات ابهاماتی در رابطه با عدم اجرای صحیح قانون مطرح شد، لذا از رییس دیوان محاسبات برای حضور در کمیسیون جهت پاسخگویی به این ابهامات دعوت بعمل آمد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: براساس اطلاعات و آمار دقیق که در اختیار داریم تمام موارد قبل از اینکه در صحن علنی مطرح شود به دولت اعلام شده است و اگر  همکاران ما در دولت ابهاماتی داشتند می بایست قبل از اینکه این موضوع رسانه ایی و منجر به سلب اعتماد عمومی نسبت به مسوولین شود،  اطلاعات تکمیلی را در اختیار دیوان محاسبات قرار می دادند تا بررسی های لازم انجام می شد و پس از آن در اختیار عموم قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید:

گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات مطابق با واقعیت نیست

حسن پور بیگلری افزود: در این جلسه همچنین در رابطه با روند تبعیض آمیز حقوق های نجومی و علت پرداخت غیر قانونی بیش از  11 میلیارد تومان به برخی از افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا این مقدار از پول به خزانه بازگردد.

وی گفت: در این جلسه باید مشخص شود که 10 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت فروش ارز که توسط بانک های دولتی انجام شده چرا تا کنون به خزانه برنگشته است؟ بنابراین اینگونه سوالات به صورت جدی از سوی نمایندگان مطرح و به صورت قانونی مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: بنده هم تحقیق و تفحص از دستگاه ها و بحث سوال از وزرای مربوطه را پیگیری خواهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه