English

جمالی نژاد در نشست ویدیو کنفرانس:

بسیج امکانات و تجهیزات شهرداریها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بسیج امکانات و تجهیزات شهرداریها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا را اولویت اول مدیریت شهری دانست.

 بسیج امکانات و تجهیزات شهرداریها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی جمالی نژاد که ۲۱ اسفند در نشست ویدیوکنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها سخن می گفت، با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به وظایف و جایگاه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها در برنامه ریزی مدیریت شهری استان و نظارت بر فعالیتهای شوراها وشهرداری به منظور حفظ سلامت مردم، باید برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای کاهش هرگونه تجمع شهروندان در شهرداری ها و همچنین برنامه های انتهای سال در برخی اماکن نظیر آرامستانها صورت پذیرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه روزی شهرداری ها در نظافت و ضدعفونی محیط شهر بر برنامه ریزی به منظور ضدعفونی و گند زدایی مستمر فضاهای اطراف مراکز درمانی شهرها با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید نمود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با تاکید بر همراهی شوراهای اسلامی شهرها برای تحقق برنامه ها و اقدامات قابل انجام توسط شهرداری ها تاکید نمود: بسیج امکانات و تجهیزات شهرداریها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اولویت اصلی مدیریت شهری است و این مهم باید با جدیت از سوی تمامی دست اندرکاران این عرصه، بویژه دفاتر امور شهری  و شوراهای استانداریها پیگیری شود و نظارت های لازم صورت پذیرد.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر یک شهر نکات بهداشتی را رعایت نکند، قطعا زحمات سایر شهرهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار کرونا هدر خواهد رفت و این غیرقابل قبول است و ضرورت دارد اقدامات تمامی شهرداریها و شوراهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بطور مستمر از سوی استانداریها پایش و ارزیابی شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی فراگیر و موثر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری ها وشوراها با هدف ایجاد آرامش روانی به شهروندان و به کار گیری ظرفیت واحدها و سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها برای آموزش شهروندی و آرامش اجتماعی تاکید نمود.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای تعویق دو ماهه عوارض شهرداریها با همکاری شوراها، همچنین گفت: لازم است تدابیر لازم به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری ها و سازمان های وابسته به آنها در بحث اخذ اجاره اتخاذ شود.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر آمادگی شهرداری ها برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی ناشی از   های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت تاکید نمود.

وی همچنین متذکر شد: تمامی شهرداری ها از سال آینده باید مطابق برنامه های تدوین شده و برنامه محور حرکت نمایند و نقش دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها در این مبحث برای ارایه راهنمایی های لازم و نظارت بر شهرداری ها مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه