English

قنادباشی در گفتگو با موج:

تظاهرات مردم عراق نشاندهنده تصمیم صحیح پارلمان جهت خروج آمریکا است

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی ها درصدد هستند تا عراق را به عربستان دوم تبدیل کنند.

تظاهرات مردم عراق نشاندهنده تصمیم صحیح پارلمان جهت خروج آمریکا است

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تظاهرات مردم عراق علیه آمریکا، اظهار داشت: طبق مصوبه پارلمان عراق حضور آمریکا در این کشور غیر قانونی است لذا حضور مردم در صحنه تظاهرات نشان دهنده تصمیم درست نمایندگان این کشور است.

وی با بیان اینکه حضور مردم  ضمانتی برای مخالفت با مداخلات بیگانگان در عراق خواهد بود، افزود: تظاهرات مردم عراق در حمایت از قانون اخراج آمریکا می‌تواند علاوه بر اینکه یک حرکت مهم ضداستعماری و ضداستبدادی محسوب شود،  حرکتی وحدت بخش در عراق خواهد بود که این کشور را در برابر انواع خطر‌هایی که امنیت ملی آنها را تهدید می کند مصون کند.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: آمریکایی‌ها  بدون مصوبه سازمان ملل به عراق وارد شدند لذا سعی کردند در عراق بزرگترین سفارتخانه آمریکا در جهان را ایجاد کنند که این امر  نشان دهنده چشم طمع داشتن آنها به خاک و نفت این کشور است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها درصدد هستند تا عراق را به عربستان دوم تبدیل کنند، افزود: آمریکایی‌ها پانزده پایگاه را در نقاط استراتژیک عراق  دردست دارند و احداث هیچکدام از مکان ها مجوزی از سمت مردم عراق نداشته و بدون اجازه ایجاد شده‌اند. 

به گزارش موج، مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (۱۴ ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آنها دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی