English

قدیری ابیانه در گفتگو با موج:

حمله سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد پایان ابر قدرتی آمریکا بود

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت:ترامپ با به شهادت رساندن شهید سلیمانی و همراهانش نام خود را بعنوان احمق ترین حکومت در آمریکا هک کرده و این مسئله در انتخابات بعدی در امریکا اثر گذار خواهد بود.

حمله سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد پایان ابر قدرتی آمریکا بود

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق ، اظهار داشت: حمله سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد پایان ابر قدرتی آمریکا بود و جهان وارد یک جهان چند قطبی شده که یک قطب مهم آن ایران است.

وی ادامه داد: قاطعیت و نترسیدن ایران از تهدیدهای ترامپ و آمریکا عرصه را بر آمریکایی ها تنگ کرد و آنها می دانند هر عکس العملی از سوی آنها و استفاده از پایگاه های آمریکا در منطقه باعث چنین حملاتی از سوی ایران نه تنها به آن پایگاه ها بلکه به سایر مراکز مهم آن کشورهایی که میزبان پایگاه آمریکایی هستند، خواهد شد و این مسئله نه تنها اوضاع منطقه بلکه اوضاع جهان را به لحاظ اقتصادی متحول خواهد کرد.

کارشناس سیاست خارجی گفت: حتی هم حزبی های ترامپ هم آمریکا را مقصر آغاز این رویارویی می دانند و نگران ورود آمریکا به جنگ با ایران هستند زیرا می دانند  از قدرت دفاعی ایران به خوبی آگاهند و به قول خودشان دخالت نظامی در افغانستان و عراق در مقابل با جنگ با ایران حکم بازی با پینگ پنگ را دارند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا چاره ای جز عقب نشینی در مقابل حملات ایران ندارد، تصریح کرد: ایالات متحده می داند سربازانش افقی به کشورشان باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه  ایران پاسخ قاطعی به آمریکا داد اما هنوز پاسخ مبارزین عراقی به ایالات متحده باقی مانده است، گفت: پس از مصوبه عراق مبنی بر خروج آمریکا از کشورشان آنها اعلام کردن که عراق را ترک نخواهند کرد و نیروهای خود را به کردستان عراق برای تجزیه عراق و استقرار دائمی در کردستان، منتقل خواهند کرد لذا موشک هایی که به سمت کردستان عراق شلیک شد هم به مقامات کردستان و هم به آمریکا نشان داد که کردستان عراق  نیز برای آنها امن نخواهد بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه تلاش برای تجزیه عراق تمام اعراب شیعه و سنی را بر عیله آمریکا بیش از گذشته برخواهد انگیخت، اظهار کرد: ترکیه هم تجزیه کردستان عراق را برای تمامیت ارضی خویش خطرناک می داند لذا در تقابل بیشتری با آمریکا قرار دارد.

قدیری ابیانه رژیم صهیونیستی را شیشه عمر استعمار غرب در منطقه عنوان کرد و گفت: ترامپ با به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندسی و یارانش جنایتی را مرتکب شد که پاسخ آنرا دریافت کرد.

وی با بیان اینکه عملیات امروز سپاه کیش و مات برای آمریکایی ها محسوب می گردد، تصریح کرد: هر حرکتی توسط آمریکا ضربه موثری را در پی خواهد داشت اما اینبار ضربات سهمگین تر خواهد بود و شامل رژیم صهیونیستی نیز خواهد شد .

کارشناس سیاست خارجی افزود: رژیم های منحوس و مرتجع منطقه که میزبان پایگاه های آمریکا هستند مشاهده کردند که پایگاه نظامی مهم آمریکا در عراق که به قول ترامپ میلیاردها دلار هزینه  برای تجهیز آنها به پیشرفته ترین سلاح ها  شده نتوانست از خود دفاع کند چه برسد بخواهند از کشورهای مرتجع و عقب افتاده عربی دفاع کنند.

وی ادامه داد: این عملیات اطمینان کشورهای جنوب خلیج فارس را نسبت به حفاظت از خود توسط آمریکایی ها از بین برد و آنها به جای احساس امنیت بابت حضور آمریکا نگران از دست دادن امنیت خود به واسطه حضور نظامیان ایالات متحده در کشور خود هستند  چرا که می دانند اگر آمریکا از پایگاه های خود دست به حماقت علیه ایران بزنند در معرض هجوم موثر ایران قرار خواهند گرفت.

قدیری ابیانه با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند ما کشورهای منطقه را تا زمانی که اقدامی علیه ایران نکنند دشمن فرض نمی کنیم بلکه آمریکا را دشمن ذاتی خود می دانیم لذا فرمایشات ایشان راه را برای تغییر سیاست های حکومت های منطقه در قبال ایران باز گذاشته است.

وی گفت: عربستان سعودی و امارات بدانند که باید دست از زیاده خواهی های خود بردارند چرا که اقدامات آنان هم به جایی نخواهد رسید پس فرصت را دریابند و اقتدار و قدرت ایران را عامل رهایی خویش بپندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه