English

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

حضور مخفیانه ترامپ در عراق یکی از نشانه های افول آمریکا است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مخفیانه ترامپ در عراق یکی از نشانه های افول آمریکا است، چرا که رییس جمهور این کشور به ظاهر قدرتمند، حتی جرائت حضور آشکار در منطقه خاورمیانه را ندارد.

حضور مخفیانه ترامپ در عراق یکی از نشانه های افول آمریکا است

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، با اشاره به حضور مخفیانه ترامپ در عراق  اظهار داشت: ترامپ در روزهای اخیر و به بهانه بازدید از پایگاه نظامی آمریکا، سفری مخفیانه و به عبارت بهتر دزدانه به عراق داشت و بلافاصله پس از صحبت در جمع نظامیان آمریکا، سراسیمه این کشور را ترک کرد.

وی افزود: وی برای سفر به عراق ، با هیچ یک از مقامات عراق ی هماهنگی نکرده بود و این اقدام ضمن اینکه توهین به مسوولان و دولت و ملت عراق است، پیام های مهمی دارد که باید مورد توجه جدی تحلیلگران و کارشناسان قرار گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قدرت آمریکا رو به افول است ، گفت: عده ای این فرمایشات را باور نداشتند، اما برای اثبات آن می توان نشانه های متعددی را مطرح کرد که یکی از آنها حضور مخفیانه ترامپ در عراق است. زیرا رییس جمهور این کشور به ظاهر قدرتمند، حتی جرائت و جسارت این را ندارد تا آشکارا به منطقه خاورمیانه سفر کند.

حاجی دلیگانی گفت: ترامپ به طور قطع می داند سفر او به منطقه و کشورهایی چون عراق که دارای قدرت مستقل و مردم انقلابی است، تبعات منفی بسیاری برای او به همراه خواهد داشت و از ترس این تبعات، شبانه و مخفیانه مانند دزدان به عراق سفر کرد.

وی تصریح کرد: جالب است بدانیم، ترامپ در این سفر تمام تلاش های دولت های گذشته آمریکا برای نفوذ در منطقه خاورمیانه را زیر سوال برد و گفت که بیش از 7 هزار میلیارد دلار توسط آمریکا در خاورمیانه هزینه شده و حاصلی جز شکست برای آنها نداشته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه حضور مخفیانه ترامپ در عراق و سفر مخفی رییس جمهور آمریکا به یک کشور دیگر بیش از آنکه توهین به مسوولان عراق و مردم این کشور باشد، توهین به مردم آمریکا است، گفت: مردم آمریکا می پرسند اگر ما کشور قدرتمند و دارای نفوذی هستیم، چرا رییس جمهور ما برای سر زدن به یک پایگاه نظامی آمریکایی، باید بدون اطلاع و به صورت مخفیانه به کشورها دیگر سفر کند؟

حاجی دلیگانی بیان داشت: به طور قطع این رفتارها نشان می دهد، قدرت آمریکا در جهان رو به افول است و کسانی که هنوز دل به این کشور بسته اند، باید بدانند آمریکایی ها نمی توانند هیچ یک از مشکلات آنها را حل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی