English

دبیر مجمع بیداری اسلامی:

دموکراسی در عراق کابوس آمریکا شده است

دبیر مجمع بیداری اسلامی گفت: بسط دموکراسی در عراق به معنای برهم ریختن کشورهای دیکتاتوری هم پیمان آمریکا است که این موضوع به کابوس آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

دموکراسی در عراق کابوس آمریکا شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حسین اکبری در چهاردهمین نشست کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی که در مجتمع یاروان مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند تسلط خود بر کشورهای منطقه را از دست بدهند، اظهار کرد: بسط دموکراسی در عراق به معنای به هم ریختن کشورهای دیکتاتوری هم پیمان آمریکا در منطقه است.

اکبری خاطرنشان کرد: عراقی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و در نهایت هم خود مردم عراق بودند که بدون ورود الحشد الشعبی و ارتش فتنه داخلی که از جانب آمریکا و عربستان حمایت می شد را نابود کردند.

وی با اشاره به حوادث عراق گفت: آمریکایی ها روز به روز به تعداد نیروهای خود در عراق خواهند افزود در حالی که در صورت به وجود آمدن دولت قدرتمند در عراق، این کشور درآمد هنگفتی از توریسم، منابع زیر زمینی، شرایط مساعد آب و هوایی بین النهرین خواهد داشت و دیگر نیازی به آمریکایی ها نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حوادث اخیر عراق برای ایجاد فتنه شیعه و سنی و جدا کردن کردستان عراق گفت: آمریکایی ها از اختلاف شیعه سنی در عراق و قدرت گرفتن مجدد داعش در این کشور سود می برند، در موارد بسیاری وقتی داعش در نبرد گرفتار میشدند، آمریکایی ها به کمک آنها می شتافتند.

اکبری در ادامه با تاکید بر شکستهای ائتلاف آمریکایی- سعودی در یمن گفت: کار به جایی رسیده است که آمریکا و عربستان واسطه می فرستند تا با انصارالله مذاکره کنند.

وی افزود: ۵ سال قبل هیچ کسی فکر نمی کرد گروههای مقاومت در یمن اینگونه ائتلاف بزرگی سعودی را در مخمصه ای مرگبار گرفتار کند که توان رهایی ازآن را نداشته باشند.

وی با اشاره به هراس دشمنان از قدرت همه جانبه جمهوری اسلامی گفت: اگر امکان حمله نظامی برای آمریکایی ها فراهم بود، بی تردید آمریکایی ها یک دقیقه آن را به تاخیر نمی انداختند.

دبیر مجمع  بین المللی بیداری اسلامی گفت: چون می دانند شرایط ایران متفاوت است و میدانند رویارویی نظامی با ایران قطعا به شکست آنها می انجامد از این اقدام صرف نظر می کنند.

وی با بیان اینکه منظور از صدور انقلاب، استعمار و استثمار کشورهای دیگر نیست، گفت: در نگاه امام خمینی(ره)صدور انقلاب به معنای فراگیر کردن ارزشهای انسانی و اسلامی با هدف نجات بشریت است.

دبیر مجمع بین المللی بیداری اسلامی عنوان کرد: قدرت گرفتن وهابیت پایه گذاری القاعده و طالبان توسط آمریکا با هدف مبارزه با انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: در دوره اوباما هم تمام تلاش دولت آمریکا صرف این مسئله شد که گروهی مانند داعش شکل بگیرد تا با اهداف انقلاب اسلامی منطقه مبارزه کنند.

شکل گیری داعش به منظور مبارزه با عاشورا، مهدویت و ولایت فقیه بود

دبیر مجمع بین المللی بیداری اسلامی تاکید کرد:  دشمنان انقلاب اهداف مبارزاتی خود را با هدف مبارزه با سه مفهوم کلیدی «عاشورا»، «مهدویت» و « ولایت فقیه» طرح ریزی کرده اند و ظهور داعش  و گروههای افراطی دقیقا با همین اهداف بوده اند.

اکبری در ادامه با بیان اینکه در تئوری ها ومعادله های جنگی مطرح، ایران بازنده جنگ با عراق بود، خاطرنشان کرد: از نظر امکانات و تجهیزات نظامی و پشتیبانی دهها کشور دیگراز عراق، صدام باید در عرض چند ماه در جنگ پیروز می شد.

وی اضافه کرد:  امام راحل با تشکیل یک ساختار نو و بومی مثل بسیج معادله جنگ را بر عکس کرد و در نهایت کشوری که از نظر تکنولوژی و نظامی در سطح پایین تر بود در جنگ پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد نکردن به دشمن تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند، خاطرنشان کرد: اگر جنگ به ما تحمیل نمی شد بسیج تشکیل نمی شد و اگر اسرائیل به جنوب لبنان حمله نمی کرد، حزب الله لبنان با اینهمه برکات در الهام بخشی به جبهه مقاومت تشکیل نمی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه