English

اعلام تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

اعلام تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی این تذکرات را به شرح ذیل قرائت کرد:

حسن نوروزی به وزیر کشور: علت عدم انتصاب بخشدار برای شهر گلبهار چیست؟، به رییس جمهور: چرا به تبصره ٣٥ بند ب ماده ٣٩ قانون برنامه ششم توسعه در راستای شفافیت عملکرد یارانه ها با مالیات بر ارزش افزوده عمل نمی کنید؟، به وزیر راه: صدور دستور انجام مطالعات لازم برای انتقال فرودگاه هاشمی نژاد به شهرک فرودگاهی چناران در حاشیه کوه های الله اکبر چناران.

علیرضا محجوب به همراه نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور به وزیر کار: توجه و دقت لازم درباره مسائل و مشکلات اعضای تعاونی های شهرداری ها به خصوص مسکن کارگران شهرداری.

قاضی پور به وزیر صنعت: مساعدت به هنرستان های کشور توسط گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو

قاضی پور و محجوب به وزیر راه: دستور توجه به مسکن بازنشستگان، کارگران و روستائیان به استناد اصل ٣١ قانون اساسی، به وزیر علوم: تسریع در تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه های آزاد و پیام نور.

ابطحی به رییس جمهور: اقدامات دولت در کاهش تعهدات برجامی متناسب با عدم انجام تعهدات طرف های مقابل نیست، چرا به استناد بند ٣ قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مجلس همکاری با ١+٥ را متوقف نمی کنیم؟ برابر اصل ١٠ قانون اساسی همه برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده باشد دستور دهید با توجه به افزایش سرسام آور قیمت کالاها وام قرض الحسنه برای تهیه جهیزیه به خانواده های نیازمند پرداخت شود. به وزیر امور خارجه: لازم است نسبت به انجام وظایف قانونی خود به استناد تبصره بند ٩ قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی در اجرای برجام مبنی بر ارسال گزارشات و روند اجرای برجام اقدام کنید.

احمد علیرضا بیگی و ٢٤ نماینده به رییس جمهور: صدور دستورات لازم برای جلوگیری از در اختیار گذاشتن ماده اولیه قیر به افراد خاص و خریداران خارجی و لزوم تامین قیر مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی.

یوسف نژاد به رییس جمهور: پرداخت یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی برایر تعرفه مصوبه سال ١٣٩٨، عقد قرارداد مستقیم با پرسنل قراردادی و شرکتی در دستگاه های دولتی و شهرداری، به وزیر دادگستری: حل مشکلات پرسنل شورای حل اختلاف دادگستری و توجه به حقوق آن ها.

چنارانی به وزیر راه: جاده های نیشابور به تربت حیدریه و نیشابور به کاشمر بسیار نامناسب است، عدم روشنایی صحرا نورد تا پلیس راه نیشابور قتلگاه مسافران زیادی شده است، شهرستان نیشابور به تنهایی دارای ٥١٢ روستا می باشد که از خیلی استان ها روستاهای بیشتری دارد.

کریمی به وزیر نفت: دلیل انتصاب فردی خارج از کارکنان دولت در سمت مدیرعامل پالایش امام خمینی (ره) شازند که شرکتی دولتی محسوب می‌شود، چیست؟

کریمی و ۶۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: جلوگیری از تضییع حقوق قانونی دهها هزار نفر کارکنان شاغل و بازنشسته صنعت نفت کشور با تصویب اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی نفت با ابهامات حقوقی، مالی در هیات وزیران.

خجسته به رییس جمهور: دستور شما مبنی بر امحای ۱۵۰ هزار تن ذرت آلوده وارد شده به کشور تا به حال اجرایی نشده است، به وزیر ارتباطات: لزوم ساماندهی و نظارت بیشتر بر فضای مجازی جهت جلوگیری از تزریق التهابات اقتصادی.

بهروز بنیادی و باستانی به وزیر کار: تاخیر در پرداخت یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی کشور به مدت ۸ ماه سبب بحران در این مراکز شده است.

عبداللهی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چرا سازمان اوقاف و امور خیریه بدون سند قانونی املاک مردم را وقفی اعلام می‌کند؟ چرا سازمان اوقاف با استناد به مدارک نه چندان مستند مالکیت مردم را در شهرستان‌های اهر و هریس زیر سوال برده است؟

احمد سالک به رییس جمهور: اقدام جدی و عملی در رابطه با جلوگیری از سختی‌های متحمل جانبازان از حیث گرانی دارو و درمان و پرستاری و صدور دستور تسریع در حل مشکل بیمه‌ای.

سید راضی نوری به وزیر نیرو: علت پنج برابر شدن قیمت تعرفه آب‌بهای آب کشاورزی که سبب فلج شدن بخش کشاورزی در خوزستان شده است.

پوربافرانی  نماینده نایین به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در بهسازی جاده‌های اصلی و روستایی شهرستان‌های حوزه انتخابیه.

جواد کاظم‌نسب به وزیر کشور: با گذشت ماه‌ها از سیل اخیر متاسفانه تاکنون جبران خسارات کشاورزان خوزستانی پرداخت نشده است.

عبدالغفور ایران‌نژاد به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی فوری به رفع وضعیت بحرانی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان.

ساداتی‌نژاد و ابطحی به وزیر کار: لزوم اتخاذ تمهیدات لازم و ایجاد عدالت در خصوص بازنشستگی معلولان کارگر.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه