English

حجت الاسلام حاجی صادقی:

انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است، از این رو باید با ایمان راسخ در جهت اعتلای ان گام برداریم

انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است، اظهار کرد: "تقدس و معنویت"، "ماندگاری" و "اثرگذاری" سه ویژگی جریان عاشورا است و دفاع مقدس 8 ساله ما برابر جبهه کفر نیز مزین به این سه ویژگی است.

وی با بیان اینکه کربلا اوج عرفان و معرفت الی الله بود، ادامه داد: عاشورای حسینی طلوعی بدون غروب است؛ زیرا در سال 61 هجری آغاز شد و تا قیامت پایدار و ماندگار خواهد بود.

حاجی صادقی با بیان اینکه جبهه امام حسین (ع) و حسینیان همواره در مقابل جبهه یزید و مستکبران قرار دارد، اظهار کرد: دشمنان در طول تاریخ همواره تلاش کردند که این جریان کمرنگ شود، اما اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که جریان عاشورا سال به سال پررنگ و فراگیرتر شود.

* تاریخ مصرف دفاع مقدس تمام شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه تاریخ مصرف دفاع مقدس تمام شدنی نیست، تصریح کرد: تا زمانی که تقابل جبهه حق به محوریت انقلاب اسلامی با استکبار وجود دارد، دفاع نیز وجود دارد؛ زیرا جنگ میان حق و باطل پایان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در عرصه جهاد کبیر جریان دارد، افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال تصرف قلب ها و فکرهاست، مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی و جهاد کبیر در این عرصه ضرورت پیدا می کند؛ اگر دفاع وجود نداشته باشد مرز میان کسانی که تنها شعار می دهند و کسانی که اهل عمل هستند، مشخص نمی‌شود.

* دشمنی دشمنان با مسأله هسته‌ ای ما نیست

حاجی صادقی با اشاره به اینکه نخستین هدف دشمن از جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب بود، برکات دفاع مقدس در انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمنی دشمنان با مسأله هسته‌ای ما نیست، بلکه آنها با اسلام مشکل داشته و دشمنی می ورزند؛ دشمن از آن جهت که ما فرمانبردارشان نیستیم با ما دشمنی داشته و می خواهند از مبانی اعتقادی خود دست برداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هدف دشمن از تحمیل جنگ به انقلاب نوپای اسلامی ما جلوگیری از توسعه تفکر انقلابی در سایر کشورهای جهان بود، بیان کرد: علیرغم خواسته دشمن، دفاع مقدس کانون ارسال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان شد؛ اگر دفاع مقدس نبود شر فتنه ملی گرایی و جریان بنی صدر و بسیاری از فتنه های دیگر از سر انقلاب کوتاه نمی شد.

وی به راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظایف حوزه های علمیه در این عرصه اشاره و اضافه کرد: حوزه های علمیه، شهدا و جبهه انقلاب سر خود را بلند بگیرند، زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ ، نظام ولایی و در یک معنا نظام الله برغم وجود فتنه ها و مشکلات فراوان 40 ساله شده و تنها به بقا اکتفا نکرده، بلکه حرکت رو به جلو داشته و دشمنان را به عقب رانده است.

حاجی صادقی عنوان کرد: ارزیابی دشمنان این است که انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان، یعنی قلوب ملت های جهان را فتح کرده است؛ امروز دشمنان می گویند ما نگران حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق نیستیم، بلکه نگران قیام حزب الله لندن و واشنگتن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز کشورها به همراهی با آمریکا افتخار نمی کنند، گفت: دشمنان به دنبال شکل دادن به جهان واحد و کدخدای واحد بودند، اما انقلاب اسلامی نه تنها آنها را از این هدف بازداشت، بلکه شاخص های ابرقدرتی را از آنها گرفته است؛ شاخص های ابرقدرتی یک کشور عبارت از آن است که سخنش فصل الخطاب بوده، بتواند کشور های دیگر را با خود همراه کند و قدرت مانور را از مخالفان بگیرد؛ امروز همه این شاخص های ابر قدرتی از آمریکا سلب شده است.

وی ادامه داد: ما در مسیر انقلاب اسلامی فرازونشیب های بسیاری داشته ایم، اما عقب گرد و توقف نداشته ایم، بلکه همواره رو به جلو حرکت کرده ایم؛ البته اشتباهات و آسیب هایی نیز موجود بوده است که اگر نبود بسیار بهتر پیش می رفتیم، اما در کل نمی توان پیشرفت ها را انکار کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن تأکید کرد: همه ما مشاهده کردیم که از فردای آن روز آمریکا از شروط  12 گانه خود برای مذاکره با ایران دست کشید و به التماس افتاد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید قدرشناس نعمت ولایت و رهبری معظم انقلاب باشد، بیان کرد: آمریکا پس از اینکه رهبری معظم انقلاب آن را در دیدار شینزوآبه مورد تحقیر قرار داد، برای این که ثابت کند ایران اهل عمل نیست، پهپاد خود را به مرزهای ایران و در جایی که برای ما امکان زدن آن نباشد، فرستاد، اما به وضوح دید که کوچکترین تعرض به خاک ایران اسلامی بی پاسخ نمی ماند.

* امروز آمریکا جرأت اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: آمریکا به این دلیل نتوانست به ایران تعرض داشته باشد که می دانست کوچکترین تعرضی نابودی کامل رژیم صهیونستی را به همراه خواهد داشت؛ رژیم صهیونیستی و عربستان به آمریکا التماس کرده بودند که اقدامی علیه ایران انجام ندهد؛ امروز آمریکا جرأت اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد، از این رو همه باید بدانیم که حل مشکلات اقتصادی نه از مسیر سازش و تن دادن به خواسته های شیطانی و استکباری دشمن بلکه با مقاومت و ایستادگی و باور توان و ظرفیت های داخلی میسرخواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتدار و قاطعیت جمهوری اسلامی ایران برابر هر گونه تهدید ، پس از ساقط کردن پهپاد متجاوز امریکایی و توقیف کشتی متخلف انگلیسی بیش از گذشته بر همگان ثابت شد، گفت: امروز به لحاظ امکانات و نیروی علمی متخصص توانمند در عرصه دفع تهاجم دشمن در کل دنیا نظیر نداریم و این یک واقعیت است؛ امروز سریال  شکست های آمریکا  برابر انقلاب اسلامی در حال تکرار است و ما باید نسبت به این موارد و اعترافات دشمن واقف شویم.

* امروز مراکز توانمندی رژیم صهیونیستی در تیررس حزب الله است 

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مراکز توانمندی رژیم صهیونیستی در تیررس حزب الله است و حزب الله می تواند مراکز حساس این رژیم غاصب را به گونه ای مورد هدف قرار دهد که تبعات آن برای این رژیم جعلی و منحوس قابل جبران نباشد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر اصول و مبانی اسلام و مقاومت و ایستادگی برابر زورگویان مرگ تدریجی دشمن را رقم زده است ، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است، از این رو باید با ایمان راسخ در جهت اعتلای ان گام برداریم؛ امروز طلاب باید با ارتقای توانمندی معنوی خود و مردم، دشمن را ناامید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به رسالت مهم حوزه های علمیه نسبت به آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حوزویان باید نسبت خود با بیانیه گام دوم را پیدا کرده و مبانی بیانیه را برای  جامعه تبیین کنند تا مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوارتر شوند.

وی با بیان اینکه حوزویان به عنوان پیشگامان تیببن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در این راستا از مسؤولان مطالبات جدی داشته باشد، ادامه داد: در نظام ولایی سیاست گذار و تصمیم گیرنده رهبری است و همگان باید در تحقق هر چه بهتر منویات و تدابیر معظم له کوشا باشند؛ حوزه علمیه اجازه ندهد فرافکنی ها جایگاه مطالبه گری اش را مورد خدشه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در سفر به قم با آیت الله یزدی دیدار و گفت و گو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه