English

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

رقابت بین قالیباف و لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ بعید است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد رفتار احتمالی قالیباف در انتخابات مجلس و بعید بودن رقابت بین قالیباف و لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت.

رقابت بین قالیباف و لاریجانی در انتخابات 1400 بعید است

محمدرضا باهنر در پاسخ به این که رویکرد محمدباقر قالیباف با توجه به انتصابات مقام معظم رهبری در بنیاد مستضعفان و کمیته امداد چگونه خواهد بود؟ به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: من خیلی ارتباطی بین این انتصابات و آقای قالیباف نمی بینم. گرچه قبلا هم شایعاتی مبنی بر حضور ایشان در بنیاد مستضعفان وجود داشت که از همان ابتدا هم پیش بینی درستی نبود و فکر نمی کنم که اصولا از ابتدا هم چنین قراری وجود داشته است. طبیعی هم هست زیرا اگر ایشان قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد قاعدتا پیشنهاد چنین پست هایی را نباید بپذیرد؛ چرا که صحیح نیست در پستی وارد شوند که باید بعد از یکسال از آن پست استعفا بدهد تا بتواند در انتخابات حضور داشته باشد.

این عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من فکر می کنم الان برای پاسخ به اینکه آیا باز آقای قالیباف به عرصه انتخابات 1400 وارد می شوند و آیا مردم به ایشان رویکرد مثبتی دارند یا خیر، زمان مناسبی نیست و خیلی زود است چرا که انتخابات ما تا حدی مبتنی بر برنامه است و بخش دیگرش احساسی و هیجانی است.

*توهم حضور قالیباف در انتخابات مجلس 

باهنر افزود: ایشان برای مجلس هم در حال حاضر تلاش هایی می کند برای اینکه عده ای را دعوت کند؛ اما اولا اگر ایشان لیستی ارائه کند، لیستی مخلوط با اصولگرایان است؛ یعنی اینکه در قالب یک حزب جدید یا مستقل فعالیت نمی کند. نکته دوم هم اینکه بعضی توهم این را داشتند که ایشان می خواهد خودش به مجلس بیاید اما من گرچه خبر دقیقی ندارم، اما از روی تحلیل می گویم که خودش به این عرصه ورود نخواهد کرد اما از لیست اصولگرایان حمایت خواهد کرد.

*هرگز رقابت بین لاریجانی و قالیباف صورت نخواهد گرفت

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که فرض بگیریم که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هر دوی آقایان علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف بخواهند کاندیدا شوند، به نظر شما موضع اصولگرایان چه خواهد بود؟ گفت: ببینید، طبیعی است که اصولگرایان دو گروه می شوند اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. زمانی دوستی به من گفت اگر اینطور یا آنطور بشود تو چه می کنی؟ من کمی با طنز و کمی هم جدی به او گفتم من «بازیگر» نیستم بلکه «کارگردان» هستم. من کاری می کنم که این اتفاق نیفتد. زمانی هست که افراد به دوراهی می رسند و باید تصمیم بگیرند، اما ما تلاش می کنیم که اصلا به دوراهی نرسیم. من خیلی بعید می دانم که این دو با هم رقیب شوند.

محمدرضا باهنر در پاسخ به این سوال که آیا کارگردان اجازه نخواهد داد؟ گفت: نه هر دوی آنها اینقدر تدبیر دارند؛ که به چنین نتیجه ای برسند. شما همین دوره گذشته را درنظر بگیرید، آقای قالیباف تا ده روز مانده به انتخابات جلو آمد. ایشان بود و آقای رییسی؛ بالاخره آقای قالیباف کنار رفت. چگونگی اش مهم نیست؛ گرچه قطعا با تهدید و ارعاب نبوده است. اما عده ای رفته اند و آقای قالیباف را قانع کرده اند که اگر بمانی نه خودت رای می آوری نه آقای رییسی. معتقدم که ممکن است الان هم عده ای بگویند اگر به جای آقای رییسی آقای قالیباف مانده بود، ممکن بود نتیجه دیگری رقم بخورد، که این مطلب تحلیل دیگری است. اما مهم این است که این دو بزرگوار به این درک رسیده بودند که اگر هر دو در انتخابات بمانند حتما شکست می خورند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: برای تیپ افرادی مثل آقای قالیباف یا لاریجانی که سیاسی و تحلیلگر هستند و می توانند مسائل را پیش بینی کنند، حتما چنین اتفاقی نمی افتد که روبروی هم قرار بگیرند و رقیب یکدیگر شوند. در واقع چنین اتفاقی نمی افتد که بعد اصولگراها بر سر دوراهی انتخاب بین این دو قرار بگیرند. همانطور که عرض کردم بهترین مثالش همین انتخابات دور قبل است که در ابتادا ده نفر کاندیدای ریاست جمهوری شدند اما در ادامه از جناح اصولگرا تنها آقای رییسی و قالیباف مانند که با یک مکانیزمی فرایندی طراحی شد و تصمیم یگرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه