English

محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

دلیل عدم تشکیل چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدرضا باهنر دلیل عدم تشکیل چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح کرد.

دلیل عدم تشکیل چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدرضا باهنر، سیاستمدار اصولگرا که در حال حاضر، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی (علی لاریجانی) دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی دانش‌آموخته کارشناسی معماری از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی است. باهنر نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی بوده و در این مدت عضویت در هیات رییسه و نایب رییسی مجلس را هم به عهده داشته است و در یک دوره هم رییس فراکسیون اکثریت مجلس بوده ا ست.

حضور وی در جشن مدیران تولید سینما نشان دهنده ارتباط خوب او با بخشی از بدنه سینما و هنر است. بر همین اساس در گفتگویی چند سوال فرهنگی از این سیاستمدار کهنه کار پرسیدیم که مشروح آن را در سه بخش می خوانید.

بخش اول این گفتگو در مورد سریال گاندو و حواشی آن بود؛ در بخش دوم در مورد دلیل عدم تشکیل چند جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این سیاستمتدار مطلع سوال کردیم. 

*بین بحث محتوایی و توهین تفاوت هست

محمدرضا باهنر در مورد دلیل عدم برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رییس جمهور تنها به دلیل حضور یکی دو نفر منتقد تا پیش از دستور رهبری مبنی بر تشکیل جلسات این شورا، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: من در اینجا کمی سربسته پاسخ می دهم. زمانی هست که بحث های محتوایی بوجود می آید. در این بحث ها ما باید اینقدر سعه صدر داشته باشیم و نقد پذیر باشیم که مخالف ترین افراد نسبت به خودمان را هم تحمل کنیم. واقعا من بعضا در جریانات سیاسی همینگونه هستم و با فردی که در عرصه سیاست در حال رقابت های جدی هستم به دور یک میز می نشینیم و صبحانه می خوریم و گپ می زنیم، شوخی می کنیم و یا حتی یکدیگر را نصیحت می کنیم و البته موقع نقد هم همدیگر را نقد می کنیم. این یک طرف قضیه است.

این عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اما طرف دیگر قضیه این است که این نقدها و رفتارها تبدیل به توهین می شود. من معذرت می خواهم که اقدام به ذکر خاطره از خود می کنم اما روزی اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به عهده من بود و یکی از نمایندگان محترم مجلس تذکری داد و معتقد بود طبق آیین نامه است. من پاسخ دادم که این گونه نیست و تذکر را وارد ندانستم. بعد آن نماینده پشت تریبون نام مرا برد و گفت: ببین فلانی، ما با رای خودمان تو را آن بالا بردیم و خودمان هم پایین می آوریم. من هم بلافاصله گفتم که من با رای شما بالا آمده ام و شما هم می توانید در پایان یک سال دیگر به من رای ندهید و یا اینکه حتی زودتر از به پایان رسیدن دوره یکساله، مرا استیضاح کرده و پایین بیاورید. اما تا زمانی که در این سمت هستم حقوق و اختیاراتی دارم که باید به رسمیت شناخته شود. به هرحال زمانی هست که با یک گفتگو کار تمام می شود اما زمانی هم هست که به کسی بر می خورد و یا توهینی صورت می گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: چون من این را هم شنیده ام که آقای رییس جمهور به یکی از اعضا با ناراحتی گفته است که چکار می کنی او هم پاسخ داده است که تو خودت اینجا چکار می کنی؟! خب، به هرحال رییس جمهور، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این نقدها با نقدهای محتوایی کاملا متفاوت است.

*از نظر مقام معظم رهبری حفظ احترام رییس جمهور الزامی است

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: باز هم مثالی از مجلس می زنم. روزی آقای احمدی نژاد (رییس جمهور وقت) برای دفاع از لایحه ای به مجلس آمده بودند. قبلا در مجلس رسم بود که دکمه های آرای منفی «دو»، مثبت «چهار» و ممتنع هم «سه» بود و عرف شده بود که نمایندگان مجلس اگر با مسئله ای مخالف بودند بلند می گفتند دو، دو. آقای رییس جمهور هم مشغول سخن گفتن بودند که نمایندگانی که مخالف بودند شروع کردند به گفتن دو ... دو ... دو و ناگهان به طور یکپارچه، همه مجلس شروع کردند به گفتن دو ... دو ... دو. جلسه به پایان رسید و از مجلس بیرون آمدیم که خبر دادند مقام معظم رهبری هیات رییسه مجلس را برای ساعت چهار بعد از ظهر احضار کرده اند.

محمدرضا باهنر افزود: زمانی که مراجعه کردیم حضرت آقا گفتند: شما در مجلس رییس جمهور را هو می کنید؟! توضیح دادیم که هو نکردیم بلکه نمایندگان دو دو گفتند. ایشان فرمودند مهم نیست که نمایندگان چه می گویند مهم این است که مردم از طریق رادیو هو شنیده اند. ایشان فرمودند که رییس جمهور شخصیت دوم مملکت است و باید احترامش حفظ بشود. ما عذر خواهی کردیم و آقا هم فرمودند که اگر «دو دو» هم می گویند باید حواسشان را جمع کنند که مردم «هو» نشنوند چرا که بسیار ناشایست است.

*مهمترین ابزار ریاست سعه صدر است

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی در مواقعی این بحث را مطرح می کردند که برخی از این آقایان توهین می کنند. بر همین اساس در برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی وقفه می افتاد وگرنه، اگر قرار بود که در جلسه کسی مخالف صحبت کند و ایشان هم تحمل نکند که خیلی عجیب بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: می گویند مهمترین ابزار ریاست سعه صدر است و رییس جمهور باید دلش از همه فراختر و باید در برخورد با این مسائل خیلی سعه صدر داشته باشد در عین حال به طرف مقابل هم باید گفت که توهین جایز نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سید ابراهیم میرپورفرد

    ایشان استاد لابی گری هستند و
    از خبرنگار انتظار می رفت در خصوص نقش ویژه ی وی و آقای لاریجانی در خصوص تحمیل برجام به ایران اسلامی سوال می کردند .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه