English

محمدرضا باهنر در پاسخ به خبرگزاری موج:

هیچ بخشی از جریان اصولگرایی نمی تواند با جریان احمدی نژاد کنار بیاید

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اینکه فکر کنیم جریان سیاسی آقای احمدی نژاد بتواند با جریان اصولگرا به یک وحدت برسد یا با هم کنار بیایند را کلا منتفی می دانم.

هیچ بخشی از جریان اصولگرایی نمی تواند با جریان احمدی نژاد کنار بیاید

محمدرضا باهنر در پاسخ به اینکه وضعیت گروه های مختلف جناح اصولگرا را چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر این گروه های متعدد و متنوع وارد عرصه رقابت بشوند آیا موجب خرد شدن آراء نمی شوند؟ و اینکه برخورد اصولگرآیان با گروه هایی مانند پایداری چگونه خواهد بود؟  به خبرنگار  موج گفت: متاسفانه در حال حاضر در غیبت سه چهار حزب فراگیر ، قدرتمند و عمومی در کشور، جناح ها هستند که با یکدیگر رقابت می کنند. اگر زمانی سه چهار حزب قدرتمند داشته باشیم مسئله روشن تر می شود؛ اما الان چنین چیزی نداریم. بنابراین جناح ها باید با هم مذاکره کرده و به تفاهم و ائتلاف برسند. جناح ها هم طیف وسیعی دارند. اصولگرایان از افراد رادیکال تند تا معتدل و نرم و حتی برخی هم بسیار محافظه کار که حاضر نیستند هیچ کس جناحشان را تشخیص دهد، را در بر می گیرند. در اصلاح طلبان هم عده ای هنجار شکن هستند که اساسا به دنبال به هم ریختن همه چیز هستند و عده ای هم هستند که به رغم اختلاف نظر با اصولگراها، معتدل هستند.

*اختلاف بین اصولگرایان اصلاح طلبان را خوشحال می کند/به دنبال ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ما تلاش می کنیم که جریان خودمان را به یک وحدت حداکثری برسانیم. در حال حاضر هم که فعالیت را آغاز کرده ایم چشم انداز یک وحدت صد در صدی را داریم. اما گاهی میزان موفقیت ما به هشتاد درصد و یا کمتر یا بیشتر می رسد. شاید آرزوی  اصلاح طلبان این باشد که اصولگرایان با یکدیگر به رقابت بپردازند یا یک طیف از آنها بر دیگران غالب شود و اصلاح طلبان را خوشحال کند اما ان شاءالله به وحدت می رسیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اسامی چون جمنا، شورای اتفاق و مانند اینها تنها یک اسم هستند و گرنه محتوا یکی است. در حال حاضر همه جمنایی ها و سایر گروه های دیگر، یک ائتلاف بزرگ اصولگرایی را تشکیل داده اند. گرچه جمنا در این جلسه هست ولی فقط جمنا نیست و بقیه هم هستند. تلاش ها در حال انجام است اما بازهم محل اشکال است چرا که اگر چند حزب قدرتمند داشته باشیم، راحت تر می شود تصمیم گرفت و رقابت کرد.

*وحدت جریان اصولگرایی و احمدی نژاد منتفی است

محمدرضا باهنر در پاسخ به این سوال که جایگاه محمود احمدی نژاد در انتخابات مجلس و احتمالا ریاست جمهوری و تصمیم جناح اصولگرایی در مورد ایشان چیست، گفت: من فکر می کنم هیچ بخشی از جریان اصولگرایی نمی تواند با جریان احمدی نژاد کنار بیاید. به هرحال آقای احمدی نژاد یک سری حرف هایی دارد که یا ما قبول نداریم یا متوجه نمی شویم که چه می گوید. البته این که ایشان در جامعه هنوز هم مقبولیت دارد یا نه بحث دیگری است و مخصوصا برخی از این فشارهای اقتصادی باعث شده که برخی از اقشار پایین دستی کشور را به ایشان که زمانی یارانه های چهل هزارتومانی می داد یا مسکن مهری ساخت، دوباره متمایل کرده است اما اینکه فکر کنیم جریان سیاسی آقای احمدی نژاد بتواند با جریان اصولگرا به یک وحدت برسد یا با هم کنار بیایند را کلا منتفی می دانم. اینکه خود ایشان هم بخواهد برای ورود به مجلس اقدام کند را هم خیلی بعید می دانم.

*لیست احتمالی احمدی نژاد در انتخابات مجلس موفق نخواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود که احتمال دارد دو لیست الف و ب را برای تهران ارائه کنند، گفت: عرض کردم که در تهران همیشه عموما دو لیست با هم رقابت می کنند. شاید حتی اگر بگردید در تهران صد لیست متمایز و محدود پیدا کنید. حتی من به یاد می آورم که بعضی از افراد یک نفر را از لیست سی نفره ما خط می زد و نام خودش را به جای او درج می کرد و سپس تعدادی تراکت چاپ می کرد و در سطح شهر توزیع می کردند. شخصیت حقوقی جدی هم در کشور وجود نداشت که بتواند شکایت کرده و پیگیری کند در حالی که اگر حزب مقتدری وجود داشت این پیگیری ها امکان پذیر بود. یا حتی ممکن است شهر ری یا شمیرانی ها هر کدام یک لیست چند نفره ارائه دهند که تنها محدود به کاندیداهای محله و منطقه خودشان باشد. از این دست لیست ها زیاد است و عموما در تهران دو لیست با هم رقابت می کنند و خیلی کم پیش می آید که رقابت بین سه لیست شکل بگیرد. حال اگر فرض کنیم که آقای احمدی نژاد بخواهد یک لیست سوم یا چهارمی منتشر کند، تجربه نشان داده است که چندان موفقیتی کسب نخواهد کرد.

*محبوبیت احمدی نژاد در طبقات پایین دست اقتصادی بد نیست اما...

این سیاستمدار اصولگرا افزود: گرچه شاید وقتی آقای احمدی نژاد به محلی برای سخنرانی می روند عده ای در آنجا جمع شوند اما این عده نماینده یک ملت و امت نیستند و تجمعشان هم گویای رای پنهان مردم نیست. من هم قبول دارم که محبوبیت آقای احمدی نژاد در طبقات پایین دست اقتصادی بد نیست اما این به معنی روی خوش نشان دادن طبقه متوسط یا دیگران به ایشان هم نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه