English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قرار نیست تا آخر عمر منتظر اروپایی ها بمانیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسوولان ایران قرار نیست تا آخر عمر منتظر اروپایی ها بمانند.

قرار نیست تا آخر عمر منتظر اروپایی ها بمانیم

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران پس از خروج آمریکا از برجام، به صراحت به طرف های اروپایی در توافق 5 + 1 اعلام کرد که اروپا باید به تعهدات خود پایبند بوده و خروج آمریکا از برجام را جبران کند.

وی افزود: اروپایی ها چند مدل تعهد به ایران داده اند و در قبال آن تاکید داشتند که کشورمان نیز به تعهدات خود در قبال برجام پایبند باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران تاکنون به تمام تعهدات خود پایبند بوده، اما از همان ابتدا آمریکایی ها زیر بار اجرای تعهدات خود نرفتند و اروپایی ها نیز به طور مداوم به دست آمریکایی ها نگاه می کنند.

بروجردی گفت: پس از خروج ترامپ از برجام، اروپایی ها به طور مداوم به ایران تاکید داشتند که تلاش می کنند آمریکا دست از سیاست های خصمانه خود علیه کشورمان بردارد، اما هر بار مدعی می شدند که توان مقابله با آمریکا را ندارند.

وی افزود: ما انتظار نداشتیم اروپا علیه آمریکا اقدامی انجام دهد، اما تاکید داریم که اروپایی ها حداقل باید به تعهدات خود عمل کنند. این کشورها حتی به شرکت های خصوصی خودشان هم نمی گویند مبادلات تجاری با ایران را لغو نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: زمانی که ایران اعلام کرد اگر اروپا به تعهدات خود عمل نکند برخی از تعهدات خود را محدود می کند، سران کشورهای 5 + 1 به ایران پیام دادند که مدتی فرصت دهید تا بتوانیم تعهدات خود را انجام دهیم. با آغاز گام نخست ایران در محدود سازی تعهدات، اروپایی ها وعده دادند که اگر ایران تعهدات خود را محدود نکند، اقدامات لازم را انجام می دهند.

بروجردی گفت: حال که گام دوم ایران در محدود سازی تعهدات خود در برجام آغاز شده، اروپایی ها همچنان وعده می دهند و می گویند در تلاش هستند.

وی تاکید کرد: قرار نیست مسوولان ایران تا آخر عمر منتظر اروپایی ها بمانند تا شاید یک روز آنها بخشی از تعهدات خود را انجام دهند. بنابراین وقت آن رسیده که ایران اقدامات جبرانی را در چارچوب توافق برجام با قاطعیت انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه