English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیگر امیدی به اروپایی ها نداریم/ ایران یک گام هم عقب نمی نشیند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران دیگر امیدی به اروپایی ها برای حفظ برجام ندارد، گفت: حتی یک گام هم عقب نمی نشینیم.

دیگر امیدی به اروپایی ها نداریم/ ایران یک گام هم عقب نمی نشیند

محمد ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران در مسئله برجام بیش از چند سال سکوت کرد و صبر خود را به جامعه جهانی به اثبات رساند. اما متاسفانه هیچ یک از طرف های 1+5 تا به امروز به تعهدات خود عمل نکرده و تنها کشورمان به صورت یک جانبه تمام تعهدات خود در قبال برجام را عمل کرده است.

وی افزود: اگر مسوولان نتوانند از حقوق کشور و ملت در مقابل بیگانگان در هر شرایطی به درستی حفاظت و حراست کنند، به طور قطع باید به مردم و آیندگان پاسخ دهند که به چه دلیل در برابر خارجی ها ضعف از خود نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرصت 60 روزه  ایران به اروپا برای اجرای برجام گفت: در ابتدا اروپایی ها تصور می کردند که ایران چندان در موضع خود مستحکم نیست و به همین دلیل باز هم به دنبال وقت کشی بودند، اما در نهایت متوجه شدند که کشورمان دیگر حاضر نیست در برابر اروپایی ها صبر کند.

رضایی تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها قول دادند این اتفاق را جبران کنند، اما در نهایت اعلام کردند که توانایی معجزه ندارند و نمی توانند در برابر آمریکا و خواسته های زورگویانه این کشور مقاومت کنند.

وی با اشاره به تعهدات اروپا در قبال برجام گفت: امروز بر همه ثابت شده است که اروپایی ها قدمی در جهت تامین منافع ایران بر نمی دارند و ما دیگر هیچ امیدی به آنها نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به طرف های اروپایی برجام، از امروز دو تعهد دیگر خود را اجرا نمی کنیم و اروپا باید بدانند که ایران تحت هیچ شرایطی حتی یک گام هم از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

لازم به توضیح است، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان روز چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت گفت: « از 16 تیر دیگر سطح غنی‌ سازی ما 3.67 درصد نخواهد بود و هر مقدار دلمان خواست و هر مقدار که نیازمان باشد آن را بالا می‌بریم. اگر میخواهید اظهار تأسف بکنید از همین حالا ابراز تأسف بفرمایید و اگر می خواهید بیانیه بدهید از همین حالا بدهید. اگر به تعهدات خود عمل نکنید، از 16 تیر راکتور اراک را به شرایط سابق برمی گردانیم. همان شرایطی که شما می گفتید خطرناک است و می تواند پلوتونیوم تولید کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه