English

دین‌ پرست:

حجم مبادلات ایران و روسیه در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور گفت: حجم مبادلات دو کشور در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است اما با انتظارات و ظرفیت‌های دو کشور فاصله زیادی دارد.

حجم مبادلات ایران و روسیه در سال 97 نسبت به 96 افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج، بابک دین پرست معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه با بیان اینکه در سال‌های گذشته روابط دو کشور رو به گسترش بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی شاهد افزایش مراودات و تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور در زمینه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رؤسای جمهوری دو کشور ایران و روسیه از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی ۱۷ بار با هم دیدار و گفت‌وگو داشتند که سه بار آن در ایران، پنج بار در روسیه و ۹ دیدار هم در حاشیه نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در سایر کشورها انجام شده است.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور همچنین با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است اما با انتظارات و ظرفیت‌های دو کشور فاصله زیادی دارد، بیان کرد: طی سال‌های گذشته سفرهای متعددی از سوی استانداران دو کشور به مراکز استان‌های طرف مقابل انجام شده است و این سفرها زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور را فراهم کرد. همکاری‌های استانی نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور دارد و این سفرها می‌تواند گام‌های مهم‌تر و موثرتری برای ارتقای روابط دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران زمینه‌هایی همچون کشاورزی، دامپروری، صنعت، علمی، فرهنگی و گردشگری برای همکاری با روسیه وجود دارد و البته آشنایی همکاران اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های دو طرف یکی از مهمترین عوامل برای توسعه این همکاری‌ها است. باید در زمینه مجوزهای لازم برای تجارت و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی تلاش کنیم تسهیلات بیشتری فراهم شود. همچنین باید روند صدور ویزا هم برای فعالان اقتصادی بهتر شود.

وی در پایان گفت: ما باید از فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و تلاش کنیم که این کارگروه به مرجعی برای پیگیری مشکلات تجار دو کشور تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه