English

نماینده اصفهان در مجلس:

طرح استیضاح وزیر نفت در حال بررسی است/ هیچ اقدامی در وزارت نفت برای مقابله با تحریم ها صورت نگرفته است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر نفت در حال بررسی است، گفت: متاسفانه هیچ اقدامی در وزارت نفت برای مقابله با تحریم ها صورت نگرفته است.

طرح استیضاح وزیر نفت در حال بررسی است/ هیچ اقدامی در وزارت نفت برای مقابله با تحریم ها صورت نگرفته است

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: انتقاد نمایندگان مجلس به عملکرد زنگنه در وزارت نفت، یک موضوع سیاسی و جناحی نیست. انتقاد نمایندگان به این دلیل است که شرایط اقتصادی و به ویژه تحریم ها را می بینیم و متوجه می شویم که وزارت نفت و شخص وزیر نفت هیچ اقدامی برای مقابله با تحریم ها انجام نمی دهند.

وی افزود: چندی پیش 72 نماینده مجلس نامه ای مستند در انتقاد به عملکرد وزیر نفت منتشر کردند که با مطالعه این نامه متوجه می شویم، انتقادها نه سیاسی و جناحی بوده و نه درخواست منطقه ای دارد. بلکه نمایندگان به مشکلات کلان کشور پی برده و در حال تلاش برای رفع آنها هستند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: کشور شرایط حساس اقتصادی را پشت سر می گذارد و باید برای مقابله با تحریم ها برنامه ریزی داشته باشیم. در خط مقدم مقابله با تحریم ها نیز وزارت نفت قرار دارد. اگر این وزارتخانه نتواند و یا نخواهد در برابر تحریم ها مقاومت کرده و راهکار و برنامه ریزی جدی نداشته باشد، به طور قطع با مشکلات بسیاری رو به رو می شویم.

سالک گفت: به همین دلیل نیاز است که فردی توانمند در راس وزارت نفت قرار گیرد و بتواند این شرایط را مدیریت کند.

وی در واکنش به اظهارات وزیر نفت در برابر انتقادهای نمایندگان گفت: انتقاد نمایندگان سیاسی نیست و به این اظهارات نیز توجه نداریم. ما منافع کشور را لحاظ می کنیم و در صورت عدم تامین منافع ملی، اقدام خواهیم کرد.

سالک در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا طرح استیضاح وزیر نفت در دستور کار نمایندگان منتقد قرار دارد؟ گفت: استیضاح یکی از ابزارهای قانون نمایندگان است. این موضوع نیز در حال بررسی است و اگر صلاح کشور و وزارت نفت در استیضاح وزیر باشد، به طور قطع از این ابزار استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه