English

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس،

قرادادهای وزارت نفت شفاف نیست/ وزارت نفت پاسخگو نباشد تحقیق و تفحص را کلید می زنیم

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: قراردادهای وزارت نفت شفاف نیست و اگر وزیر نفت شفاف سازی نکند، تحقیق و تفحص را کلید خواهیم زد.

قرادادهای وزارت نفت شفاف نیست/ وزارت نفت پاسخگو نباشد تحقیق و تفحص را کلید می زنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، امیر خجسته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه قرادادهای نفتی شفاف نیست. وزارت نفت باید شفاف سازی کند. ما نمی پذیریم که وزارت نفت درآمدهای نفتی و گاز  و قراردادهای خود را مخفی نگاه دارد.

وی افزود: در همین رابطه نامه ای به وزیر نفت نوشتم و چند سوال درباره نحوه تنظیم قراردادها و انعقاد و مبلغ آنها مطرح کردم. متاسفانه بیش از دو ماه است که وزیر نفت و وزارت نفت به این پرسش های ساده و اولیه پاسخ نداده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزارت نفت و شخص وزیر نفت هیچ تلاشی در جهت شفاف سازی قراردادهای نفت و گاز نمی کند و ما نمی توانیم بپذیریم که مجلس از این قراردادها بی اطلاع باشد و قراردادها مخفی نگاه داشته شود.

خجسته گفت: به معاون پارلمانی وزیر نفت گفتم که ما ابتدا می خواهیم به صورت منطقی پاسخ سوالات مجلس را دریافت کنیم، اگر زنگنه حاضر به پاسخگویی نباشد، آن زمان از ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که اطلاعات قراردادها شفاف شده و نمایندگان ملت از آن مطلع شوند. اما متاسفانه تاکنون وزارت نفت شفاف سازی نکرده است و ما نیز مجبور هستیم راه هایی چون تحقیق و تفحص از وزارت نفت را در دستور کار قرار دهیم.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه اطلاعاتی از قراردادهای نفت و گاز به ما رسیده که نگران کننده بوده و خبرهای خوبی نیست. اگر وزارت نفت و شخص وزیر نفت در مورد این اخبار اطلاع رسانی و شفاف سازی نکنند، اقدامات قانونی را در دستور کار قرار می دهیم.

خجسته در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری موج که چه زمانی تحقیق و تفحص از وزارت نفت عملیاتی می شود؟ گفت: تحقیق و تفحص جزو برنامه های ما است. اما ابتدا منتظر پاسخگویی وزارت نفت هستیم. اگر وزارت نفت و شخص وزیر نفت جواب ندهند و اقدامی برای شفاف سازی قراردادهای نفتی نکنند، به طور قطع تحقیق و تفحص از وزارت نفت را از طریق کمیسیون اصل 90 و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی پیگیری خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه