English

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس؛

زنگنه باید بابت سوء مدیریت در وزارت نفت محاکمه شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: زنگنه باید بابت سو مدیریت در وزارت نفت محاکمه شود.

زنگنه باید بابت سوء مدیریت در وزارت نفت محاکمه شود

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد سوء مدیریت در وزارت نفت بودیم که بخش مهمی از آنها به دلیل اهمال و بی توجهی بیژن زنگنه صورت گرفته است.

وی افزود: نواقص مدیریتی و بی توجهی به منافع مردم و کشور در قراردادهای نفتی تنها مربوط به این دوره نیست و زنگنه در دوره قبلی وزارت نفت نیز اهمال ها و بی توجهی های بسیاری داشته است که نمونه آن را می توان در قرارداد کرسنت مشاهده کرد.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر پس از برجام شاهد بودیم که با جار و جنجال فراوان اعلام کردند که چند قرارداد کلان در حوزه میادین نفتی و پروژه های نفتی با شرکت های بین المللی از جمله توتال امضا شده و این شرکت ها به زودی کار خود را در ایران آغاز می کنند.

سالک گفت: همان زمان اعلام کردیم، این شرکت ها به تعهدات خود پایبند نخواهند ماند و باید قرادادها به نحوی منعقد شود که در صورت عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت های خارجی، آنها موظف به پرداخت خسارت به ایران شوند. در آن دوره زنگنه تاکید داشت که قراردادها بر اساس استانداردهای جهانی و بسیار محکم منعقد شده، اما امروز شاهد هستیم شرکت هایی مانند توتال خیلی راحت ایران را ترک کرده و به تعهدات خود پایبند نماندند.

وی افزود: حال این پرسش مطرح می شود که چه عواملی موجب شد که کشور این میزان خسارت را تحمل کند؟ چرا کسانی که عامل انعقاد قرادادهایی مانند کرسنت هستند، نباید به مردم و نمایندگان مردم پاسخگو باشند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: اعتقاد داریم که زنگنه وزیر نفت باید محاکمه شود و در یک دادگاه عادلانه به پرسش های متعددی پاسخ دهد. پرسش هایی درباره ضرر و زیان های میلیارد دلاری به اقتصاد کشور که به واسطه قرادادهایی چون کرسنت و توتال و سوء مدیریت در وزارت نفت متحمل شده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه