English

علیرضا زاکانی؛

هیچ کشوری توان حمله به ایران را ندارد

نماینده سابق مجلس گفت: در حال حاضر و با توجه به توانمندی دفاعی کشور، هیچ کشوری توان حمله به ایران را ندارد.

هیچ کشوری توان حمله به ایران را ندارد

علیرضا زاکانی در جمع فعالان اجتماعی و سیاسی اهواز اظهار داشت: برخی می‌گویند بیانیه گام دوم انقلاب را به‌طور کلی از رهبر معظم انقلاب اسلامی شنیدیم اما باید توجه داشت که این‌گونه مطالب را کنار یکدیگر جمع کردن، فوریت‌ها و ضرورت‌ها را ذکر کردن و ارائه راهکار برای آنها به‌ تعبیری نوآوری‌ در حد اعلای خود به ‌شمار می‌آید، علاوه بر اینکه مفاهیم بسیار دقیقی در این بیانیه به‌کار گرفته شده و ماحصل آن نیز اولویت‌های کشور بود.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم به جوانان امروز بگوییم که برای انقلاب چه کردیم و اکنون کجا ایستاده‌ایم بهترین لطف را مقام معظم رهبری به ما داشتند و بیانیه گام دوم را ارائه دادند.

وی ادامه داد: گام اول انقلاب تولد، استحکام‌بخشی و آفت‌زدایی بود تا کسی این نهال کاشته‌شده را از جا در نیاورد. بالطبع گام دوم رفع کاستی‌ها و تسریع بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی است. گام دوم تنها چند سال طول می‌کشد و هرقدر که ما همت داشته باشیم می‌توانیم گام دوم را با سرعت بیشتر و در زمان کمتری به تحقق برسانیم و به گام سوم که گام پیشتازی و تمدن است؛  برسیم.

زاکانی با ابراز اینکه بزرگترین مجاهدت امام خمینی (ره) در فهم درست از دین بود؛ تصریح کرد: نگاه اجتهادی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با ارائه فهم درست از دین، مکتبی نجات‌بخش به‌وجود آورده است از این رو این مکتب است که بیداری و آگاهی را به‌وجود آورد. اولین ویژگی امام(ره) درک درست دین با نگاهی اجتهادی دقیق در بستر بندگی خدا بود زیرا امام پیش از هر چیزی بنده خدا بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) درباره سلمان فارسی عنوان کرد: می‌توان سلمان شد و حتی می‌توان جلوتر از سلمان حرکت کرد و ما نیز در دوران دفاع مقدس دیدیم که عده‌ای رفتند.

وی گفت: امام خمینی(ره) پایگاه تربیت و توسعه انسان بود همچنین ایشان عموم مردم را به صحنه می‌آورد و آن‌ها را آگاه کرد. امام خمینی در دو صحنه جهانی و داخلی به پیروزی رسید و پیروزی جهانی امام دو وجه نظری و عملی داشت. در مقام نظر، امام روبه‌روی طرفداران شاه و جدایی‌طلبان دین از سیاست بود امام در مقابل اندیشه مارکسیستی اندیشه ناب محمدی را ارائه داد که آزادی و استقلال را به مردم هدیه می‌داد.

زاکانی تصریح کرد: در مقام عمل نیز منافقین و مارکسیست‌ها در زمان انقلاب حرکت‌های کوری انجام می‌دادند و در مقابل امام خمینی نیز  با روش انبیاء انقلاب را به پیروزی رساندند و پرونده چندین سال استبداد شاهنشاهی را در کشور بستند.

وی عنوان کرد: در سطح جهانی در نظر و عمل نیز به پیروزی رسید،  امام آزادی، عدالت و معنویت را به ‌درستی معنا کرد، همچنین امام با شعار "نه شرقی و نه غربی" استقلال را به ملت‌ها آموخت و چالشی جدید را در جهان برای مستکبران به‌وجود آورد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امام از مسیری کار را آغاز کرد که در قیام و استبدادزدایی خود میراث بزرگی را به‌ارمغان گذاشت و آن نیز نظام نیز اسلامی است بنابراین فهم این موضوع باید برای ما بسیار بالا باشد تا برای آن هزینه کنیم و  از این رو ویژگی مهم امام نظام‌سازی منطقی بود و به همین خاطر هیچ کشوری توان حمله به ایران را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه