English

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس؛

کلیپ موهون مهدی یراحی و مستند زیر صفر مرزی در راستای خط نفوذ دشمن تولید شده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد شدید از مستند زیر صفر مرزی و کلیپ موهون مهدی یراحی خواننده پاپ که در هفته های اخیر تولید شده است، گفت: برخی آثار به اصطلاح هنری در راستای خط نفوذ دشمن تولید می شوند.

کلیپ موهون مهدی یراحی و مستند زیر صفر مرزی در راستای خط نفوذ دشمن تولید شده است

سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در پاسخ به این پرسش که چرا در هفته های اخیر شاهد تولید برخی آثار در فضای هنری از جمله مستند زیر صفر مرزی و کلیپ موسیقی موهن از مهدی یراحی خواننده پاپ هستیم که محور آنها زیر سوال بردن دفاع مقدس است؟ گفت: آثاری از جمله مستند زیر صفر مرزی  یا کلیپ یک خواننده موسیقی پاپ را باید در راستای خط نفوذ دشمن جستجو کرد.

وی افزود: دشمنان وقتی در جنگ سخت نتوانستند به اهداف خود دست یابد و می بیند پروژه افزایش مشکلات اقتصادی برای مردم نیز در حال کنترل بوده، طبیعی است که از حوزه جنگ نرم برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کنند.

مولفه اصلی اقتدار ملی ایران، دفاع مقدس است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه مولفه اصلی اقتدار ملی ایران دفاع مقدس است، گفت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی حاصل ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس است. بنابراین در حوزه جنگ نرم وقتی می خواهند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، به سراغ مولفه های اصلی اقتدار ما که همان دفاع مقدس است می روند و به دنبال زیر سوال بردن این دوران پر افتخار هستند.

انتقاد ابطحی از کلیپ مهدی یراحی و مستند زیر صفر مرزی

ابطحی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از دوستان ما هم در بیانات خود سهل انگاری کرده و بهانه دست دشمنان می دهند و برخی مطالبی را مطرح می کنند که دشمن از آنها برای پیشبرد توطئه های شوم خود سوء استفاده می کند.

وی با اشاره به خاطره ای از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفت: در آن دوران روزی امام راحل آماده اقامه نماز بودند. به ایشان خبر دادند که در فلان منطقه نیروهای ایرانی شکست خورده اند. امام (ره) فقط فرمودند که جنگ ، جنگ است و بلافاصله نماز خود را آغاز کردند. این رویکرد نشان می دهد که در جنگ پیروزی و شکست با هم است و نمی توان برای تحلیل یک دوران پرافتخار مانند دفاع مقدس، تنها به یک نقطه و یا یک حادثه خاص استناد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: به هر حال دشمن می داند اگر بتواند دفاع مقدس را زیر سوال ببرد، بخش مهمی از اهداف خود را محقق ساخته و به همین دلیل از شبکه نفوذ خود برای رسیدن به این هدف استفاده می کند. یک روز با برنامه ریزی برای نسل جوان و روز دیگر با تولید آثار به اصطلاح فرهنگی و هنری مانند فیلم و تئاتر و مستند ( زیر صفر مرزی ) یا کلیپ موسیقی موهن ( کلیپ مهدی یراحی ).

ابطحی با تاکید بر اینکه افتخارات اصلی ما در دوران دفاع مقدس رقم خورد، گفت: امروز با طرح پرسش های موهونی چون چرا جنگیدید؟ چرا به فلان منطقه حمله کردید؟ چه ارزشی داشت در فلان منطقه عملیات کنید؟ چه ارزشی داشت این تعداد کشته بدهیم؟ و چرا زودتر جنگ پایان نیافت؟ به دنبال زیر سوال بردن دوران دفاع مقدس هستند. متاسفانه این کارها را با سوء استفاده از زبان هنر و با هدف اثرگذاری بیشتر بر ذهن جوانانی که دوره دفاع مقدس را درک نکردند، انجام می دهند.

وی اظهار داشت: امروز درباره دفاع  مقدس به نوعی مسئله را مطرح می کنند که گویی ما جنگ را آغاز کردیم و یا کسانی که به جبهه ها رفتند، نمی داستند چه سرنوشتی در انتظار آنها است. این در حالی است که جوانان ما عاشق شهادت و دفاع از ولایت بودند و وقتی به روی مین می رفتند، می دانستند که شهادت در انتظار آنها است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: دشمن تلاش می کند تا افتخارات یک ملت را به ضد افتخار و ضد ارزش تبدیل کرده و برای رسیدن به این هدف نیز ایجاد شک و تردید در ذهن جوانان را در دستور کار خود قرار داده است. بنابراین تولید آثار هنری موهون مانند کلیپ موسیقی موهون ( کلیپ مهدی یراحی ) را در راستای خط نفوذ دشمن باید تجزیه و تحلیل کرد.

نهادهای متولی امور فرهنگی در حوزه معرفی دفاع مقدس کم کاری کرده اند

ابطحی با تاکید بر اینکه نهادهای متولی امور فرهنگی در حوزه معرفی دفاع مقدس کم کاری زیادی انجام داده اند، گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها درباره این ضعف هشدار داده و تاکید فرموده اند ما برای معرفی دفاع مقدس کم کاری کرده ایم. حاصل این کم کاری نیز نتیجه ای به غیر از شرایط امروز ندارد و عده ای با تولید کلیپ های موهون موسیقی ( کلیپ مهدی یراحی ) و فیلم و مستند و فضای مجازی و ... به دنبال بهره مندی از کم کاری های ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش هایی از مستند زیر صفر مرزی گفت: در این مستند می خواهند با طرح این پرسش که چرا جنگ را ادامه دادید و یا چرا جلوی جنگ را نگرفتید، می خواهند دفاع مقدس را زیر سوال ببرند که به طور قطع پرسش بی ربطی است و باید کارشناسان به آن پاسخ دهند و متاسفانه ما در این حوزه کم کاری بسیاری داشته ایم.

ابطحی تاکید کرد: سازندگان این مستند ( مستند زیر صفر مرزی ) یا کلیپ های موسیقی موهون ( کلیپ مهدی یراحی ) اگر واقعا به دنبال جواب هستند، تنها کافی است به عملکرد صدام و رژیم بعث عراق پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران توجه کنند و از خودشان بپرسند چرا صدام پس از قبول قطعنامه دوباره به ایران حمله کرد و تا شش کلیومتری اهواز جلو آمد؟ در همین کلیپ موهون خواننده پاپ ( کلیپ مهدی یراحی ) نیز می گوید چرا جنگ ادامه یافت؟ گویی صدام می خواست صلح شود و ما مدام به آنها حمله می کردیم. اینها پرسش هایی است که پاسخ های واضحی دارد، اما دشمن می خواهد با استفاده از خط نفوذ مسائل را در ذهن جوانان ما تغییر بدهد.

لازم به توضیح است در هفته های اخیر مستندی به بهانه معرفی شهید علی هاشمی با نام مستند زیر صفر مرزی در جشنواره سینما حقیقت اکران شد که با واکنش منفی بسیاری در جامعه و به ویژه نسل دفاع مقدس رو به رو گردید. پس از آن نیز مهدی یراحی خواننده موسیقی پاپ، کلیپی را با نام پاره سنگ تولید و عرضه کرد که در آن به دفاع مقدس توهین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه