English

کریمی قدوسی در گفتگو با موج؛

وزارت خارجه به جای تکذیب بگوید مخاطب فرمایش رهبری چه کسی است؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه به جای تکذیب مذاکره پنهانی با آمریکایی ها بگوید مخاطب فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب چه کسی است؟

وزارت خارجه به جای تکذیب بگوید مخاطب فرمایش رهبری چه کسی است؟

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تایید این نظریه است که عده ای در داخل در این فکر هستند که با آمریکایی ها مذاکره کنند. البته این عده باید بدانند که قدرت آمریکا قطعا به افول رسیده و خواسته آنها محقق نمی شد.

وی افزود: حال من از افکار عمومی سوال می کنم، زمانی که رهبری معظم انقلاب در جمع 100 هزار نفری بسیجیان فرمودند کسانی در حال انجام بزرگ ترین خیانت هستند و می خواهند مردم را به باور غلط برسانند که به بن بست رسیده ایم و راهی به جز زانو زدن با آمریکا و مذاکره نداریم و یا در دیدار با دانش آموزان نیز همین مضمون را تکرار می کنند، مخاطب معظم له کیست؟

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: به طور قطع افکار عمومی پاسخ این سوال را پیدا می کند، متوجه می شود که مخاطب  چه کسانی هستند. آیا مخاطب فرمایشات مقام عظمای ولایت یک شخصیت حقوقی رسانه ای است، آیا یک شخصیت حقیقی است که درباره ضرورت مذاکره سخن  می گوید؟ این افراد که صاحب اختیارات بزرگ نیستند تا بتوانند بزرگ ترین خیانت را انجام دهند. نهایت در جمع محدودی حرفشان شنیده می شود.

کریمی قدوسی تاکید کرد: کسی می تواند ایجاد خطر کند و بزرگ ترین خیانت را انجام دهد که بر امور اجرایی و یا مقننه مسلط باشد و امکانات زیادی در اختیار  داشته باشد. بنابراین وزارت خارجه به جای تکذیب اخبار موثق بگوید، مخاطب فرمایشات رهبری چه کسی است؟

وی با بیان اینکه بار دیگر تاکید می کنم، دولتی ها تمایل و تلاش پنهان برای القای این موضوع دارند که چاره ای به غیر از مذاکره نیست، گفت: همان  تیمی هایی که روزی اصرار داشتند و می گفتند تا با آمریکایی ها مذاکره نکنیم، به توافق هسته ای دست پیدا نمی کنیم، همان تفکر اصرار می کند تا به CFT  و FATF نپیوندید و با آمریکا مذاکره نکنیم، مشکلمان حل نمی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز در راس این تفکر، همچنان تیم وزارت خارجه و شخص آقای روحانی را می بینیم. حالا جدیدا مواضعی می گیرند، اما آنچه که موثق خبر دارم این بوده است که اینها در دیدار با بعضی از مراجع، از مراجع می خواهند چون به بن بست رسیده ایم، راهش این است که مذاکره کنیم و شما از رهبری بخواهید قبول کنند تا ما برویم، دوباره مذاکره کنند و در گفتگو با خبرگزاری موج خبر هم دادم که یک تیمی از اینها در حال مذاکره پنهانی با کارشناسان آمریکایی در عمان هستند.

وزارت خارجه چاره ای به غیر از تکذیب اخبار موثق ندارد

کریمی قدوسی گفت: خبر موثق مذاکره پنهانی با  کارشناسان آمریکایی در عمان را بار دیگر وزارت خارجه تکذیب کرد. البته جز تکذیب راه دیگری ندارند. زیرا اگر تکذیب نکنند، یعنی خبر را تایید کرده و خودشان متهم می شوند. این  تکذیب ها، در حقیقت دلیلی بر صحت اخبار و مطالبی است که در گذشته گفتم.

وی ادامه داد: البته باید بگویم که این اخبار فقط در اختیار کریمی قدوسی نیست و خیلی از نمایندگان این اخبار را دارند. اما جرائت نمی کنند آن را اعلام کنند. زیرا دولت شرایطی به وجود آورده و به دلیل شرایط نمایندگان از عواقب بیان این اخبار می ترسند.  لذا برخی که از این اخبار اطلاع دارند، جرائت نمی کنند حرف بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال  تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: همان مطالبی که ما  در زمان برگزاری مذاکرات ژنو یک گفتیم، امروز نمایان شد و دیدم که با وجود تمام همکاری های ایران، رسما ترامپ بخش تحریم های کشتیرانی، بیمه، پتروشیمی و نفت را مجددا اعمال کرد.

نظر کریمی قدوسی درباره مذاکره با آمریکا

اروپایی ها 5 ماه است ایران را سر کار گذاشته اند

کریمی قدوسی اظهار داشت: از زمان اعلام ترامپ مبنی بر خروج از برجام، پنج ماه می گذرد. از آن روز تا حالا اتحادیه اروپا ما را سر کار گذاشتند. روحانی اول گفت اروپایی ها یک هفته فرصت دارند تا اعلام موضع کنند. بعد گفت دو هفته، بعد گفت یک ماه و حالا بعد از 5 ماه اروپایی ها فقط یک بیانیه تحویل ما داده اند. اروپایی ها در مذاکرات فرسایشی استاد هستند. خیلی شفاف بود که ما با اروپایی ها به جایی نمی رسیم.

وی با اشاره به برخی تلاش ها برای برقراری کانال ویژه مالی (spv) میان ایران و اروپا گفت: اروپایی ها در مورد همان کانال مالی که می خواهند برقرار کنند، امروز مشکل دارند و هیچ کدامشان حاضر نیستند میزبان مرکزیت این کانال باشند و می گویند حاضر نیستیم مقر مرکزی این کانال در کشور ما باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برفرض که این کانال راه اندازی شود، باز هم برای آن شرط و شروط گذاشته اند و می خواهند باب مذاکره در مورد موضوعاتی مانند توانمندی دفاعی ما را از این طریق باز کنند. به همین دلیل است که می بینیم بعد از 5 ماه تازه یک بیانیه خالی تحویل ما داده اند. لذا با وجود این میزان معطلی، چیزی دست ظریف و روحانی را نگرفت و این ناشی از سیاست های متزلزلی است که دولت اتخاذ می کند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: خیلی تاسف خوردم زمانی که دیدم رییس جمهور ایران اتحادیه اروپا را هم به عنوان دوست ایران خطاب کرده است. کجا اروپا با ما دوستی داشته است؟ هر جا دشمنی بود، اروپایی ها پای اصلی بودند. منافقین را همین امروز چه کسی حمایت می کند؟ کجا فتنه ای پیش آمد و یک سرش اروپا نبود؟ بعد آقای رییس جمهور اتحادیه اروپا را هم سطح چین و روسیه و ترکیه قرار می دهد و می گوید اتحادیه اروپا دوست ما است.

وی در پایان گفت: دولت باید از گذشته درس گرفته و با رویکرد انقلابی در برابر اروپا و آمریکا ایستادگی کند و مطمئن باشد که تنها با رویکرد انقلابی می توانیم مشکلات را پشت سر گذاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    به جای حواله دادن به وزرات امور خارجه ، اگر نام این فرد را می دانید چرا خود معرفی نمی کنید؟!!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی