English

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکایی ها با پررویی حرف از مذاکره می زنند/ مگر چندبار می توان به حرف دروغگو اعتماد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها با وجود اینکه بارها دروغگو گفته و بدعهدی کرده اند، باز هم با پررویی تمام حرف از مذاکره می زنند.

آمریکایی ها با پررویی حرف از مذاکره می زنند/ مگر چندبار می توان به حرف دروغگو اعتماد کرد

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: روابط ایران و آمریکا پس از انقلاب اسلامی همواره بر اساس یک خط ثابت بوده و آنهم توطئه همه جانبه کاخ سفید علیه ایران بوده و در این مسیر مذاکره جایی نداشته است. 

وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه حاضر به مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، گفت: طی چهل سال اخیر آمریکایی ها چندین بار به ایران دروغ گفتند و حتی در مقاطعی ما حسن نیت خود را نشان دادیم و با آنها وارد مذاکره شدیم. اما پرسش امروز این است که مگر چند بار می توان به حرف های یک دروغگو اعتماد کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها هرگز به قول و وعده های خود عمل نمی کنند و برای اثبات این موضوع کافی است به توافق برجام که با حضور ایران و شش کشور به امضا رسید اشاره کرد. آمریکایی ها چند ماه بیشتر بر سر عهد و پیمان خود در برجام نماندند و بدون توجه به اجماع جهانی در پرونده هسته ایران، یک طرفه از برجام خارج شدند.

نظر نقوی حسینی درباره مذاکره با آمریکا

نقوی حسینی افزود: امروز رییس جمهوری آمریکا دم از مذاکره با ایران می زند، حال پرسش این است که مگر شما به توافقاتی که بر اساس مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا در برجام انجام شد، پایبند ماندید که امروز بار دیگر با شما مذاکره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران از گفتگو و مذاکره با هیچ کشوری به غیر از رژیم کودککش صهیونیستی خودداری نکرده است، گفت: ما حتی با آمریکایی ها که دشمن شماره یک ایران هستند و تمام توطئه ها علیه کشورمان را مدیریت می کنند، در دوره برجام مذاکره کردیم، اما کاخ سفید بار دیگر ذات خود را نشان داد و با بدعهدی تمام توافقات برجام را زیر پا گذاشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ تضمینی نیست که بار دیگر با آمریکایی ها و اینبار با ترامپ مذاکره کنیم و پس از چند ماه کش و قوس فراوان به یک توافق برسیم و آمریکایی ها به این توافق پایبند باشند. لذا در شرایط فعلی این مذاکره نمی تواند منافع ما را تامین کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه ترامپ چندی پیش گفته بود یک روز مسوولان ایران با وی تماس می گیرند و خواستار مذاکره می شوند، گفت: به نظر می رسد این ترامپ و سران کاخ سفید هستند که پای تلفن نشسته و منتظر تماس ایران بوده و می خواهند هر چه زودتر با ایران مذاکره کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه