English

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از دولت بی برنامه است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی فعلی کشور ناشی از بی برنامه بودن دولت است.

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از دولت بی برنامه است

احمد بخشایش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز که مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری را به مردم تحمیل کرده و هر روز شاهد افزایش قیمت ها، کاهش ارزش پول ملی، تورم و گرانی هستیم، موجب اعتراض گسترده مردم و گلایه و ناراحتی آنها شده است.

وی افزود: این شرایط نشان می دهد دولتمردان یا نمی توانند برای رفع مشکلات مردم کاری کنند و یا برنامه خاصی ندارند و به نظر می رسد که آنها اساسا دارای برنامه مشخصی در این زمینه نیستند.

این مشکلات هر جایی اتفاق می افتاد حداقل چند مدیر عزل می شدند

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مردم انتظار دارند که مسوولان با عوامل اصلی اختلال در بازار برخورد قاطع کرده و به دور از هرگونه گرایش سیاسی برای رفع مشکلات وارد میدان شوند.

بخشایش گفت: تداوم این روند موجب بی اعتمادی مردم به کارآمدی دولتمردان می شود و مردم به این نتیجه می رسند که دولت از اساس کارها را رها کرده است.

نظر احمد بخشایش درباره مشکلات اقتصادی کشور

وی بیان داشت: این اتفاقات اگر در هر کشوری از دنیا و حتی عراق اتفاق می افتاد حداقل چند مدیر عالی رتبه و چند وزیر عزل می شدند تا مسکنی برای دردهای مردم باشد، اما دولت چنین اقدامی انجام نمی دهد و به نظر می رسد که چون برنامه ای برای اداره کشور ندارد، از اداره امور ناتوان شده است.

پنجاه نفر سال ها است که برای کشور تصمیم می گیرند

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به آمارهای رسمی از افزایش نقدیندگی در جامعه گفت: گرانی های اخیر کار مردم عادی که برای خرید سکه و ارز و طلا صف کشیده اند، نیست. بلکه به نظر می رسد بیشتر بانک ها و افراد صاحب نفوذ با سیاست های غلط و سواستفاده از وضعیت موجود، گرانی ها را دامن زده و به مشکلات مردم اضافه می کنند.

بخشایش اظهار داشت: اگر به فهرست مدیران کشور نگاه کنیم، می بینیم همان پنجاه و یا شصت نفری که در دولت سازندگی و دولت اصلاحات حضور داشتند، امروز نیز گرداننده امور هستند و با یک تفکر کشور را اداره می کنند. تفکری که ناتوانی و ناکارآمدی آن اثبات شده است. به عبارتی پنجاه نفر سال ها است که برای کشور تصمیم می گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع نظام ما ظرفیت های لازم برای عبور از مشکلات فعلی را دارد و این اتفاق نیز رخ می دهد. مسوولان باید در رفع مشکلات معیشتی مردم تسریع کرده و اجازه ندهند بیش از این جامعه دچار بی اعتمادی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه