English

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به موج

مجلس در انتظار تامین منابع طرح کمک ۲۰۰۰ میلیارد تومانی به فعالیت های موشکی و سپاه قدس از سوی دولت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بررسی طرح اختصاص 2000 میلیارد تومان به فعالیت های موشکی و سپاه قدس نیازمند تامین منابع آن توسط دولت است.

مجلس در انتظار تامین منابع طرح کمک 2000 میلیارد تومانی به فعالیت های موشکی و سپاه قدس از سوی دولت است

سید حسین نقوی حسینی در خصوص منابع تامین اعتبار طرح اختصاص 2000 میلیارد تومان به فعالیت های موشکی و سپاه قدس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: مجلس در حال مذاکره با دولت برای تامین منابع این طرح است که هدف آن مقابله با ماجراجویی های آمریکا است. در صورتی که این منابع پیش بینی نشود شورای نگهبان ایراد اصل 175 خواهد گرفت و آن را رد می کند. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس برای رفع سریع تر مشکلات زیست محیطی کشور به ویژه استان خوزستان چنین طرحی را پیشنهاد نکرده است اظهار داشت: مجلس هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه سال 96 برای حوزه زیست محیطی اعتباراتی را پیش بینی کرده و مصوبات خیلی قوی را به تصویب رسانده است. اگر دولت نیازمند تلاش های بیشتری است می تواند لایحه بدهد و مجلس تصویب کند زیرا منعی در این زمینه وجود ندارد. 

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: این موضوع بر عهده دولت است و اگر کمبودی در اعتبارات تشخیص می دهد، با تامین اعتبار از مجلس درخواست تصویب کند. 

سپاه قدس برای انجام وظایفش نیازمند اعتبار است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علت اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار به سپاه قدس را در اهمیت توجه به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: قانون یکسری وظایف را عهده دستگاه ها گذاشته است که اجرای این وظایف نیامند اعتبار است. در همین راستا اگر مایل باشیم سپاه پاسداران و یا سپاه قدس وظایفشان را انجام دهند باید بودجه لازم در اختیارشان قرار گیرد در غیر این صورت حمایت از آنها در حد شعار خواهد بود. 

نقوی حسینی ادامه داد: امروز امنیت ملی کشورها با مرزها تعریف نمی شود. این مساله تنها برای ما صادق نیست. عربستان، آمریکا و صهیونیست ها هم در راستای این قاعده حرکت می کنند. علت ورود آمریکا به سوریه، لیبی، افغانستان و کنیا هم همین مساله است. آنها عمق استراتژیک خود را در این کشورها تعریف کرده اند.

سوریه خاکریز جمهوری اسلامی ایران است

وی تاکید کرد: امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هم ایجاب می کند ما در سوریه فعال باشیم. سوریه خاکریز کشورما است و اگر ما به دولت سوریه کمک مستشاری می دهیم برای خاک این کشور نیست. در صورتی که نخواهیم در سوریه هزینه بدهیم باید در کوچه پس کوچه های تهران و در سالن های مجلس هزینه بدهیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه