English

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کوبا با علی‌اکبر ولایتی دیدار کرد

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با علی‌اکبر ولایتی تاکید کرد: برقراری روابط کوبا با ایالت متحده به معنی عادی‌سازی روابط این دو کشور نبوده و عادی شدن روابط بین آنها به حل مسائل اساسی مثل برداشته شدن تحریم‌ها علیه کوبا منوط است.

به گزارش خبرگزاری موج، در دیدار صبح روز شنبه ریکاردو کابریساز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن ابلاغ سلام‌ رئیس‌جمهور کوبا و فیدل کاسترو به رهبر انقلاب گفت: ایران و کوبا به طور مشترک علیه ظلم و استبداد ایستاده و در جهت احقاق حقوق‌شان تلاش می‌کنند. ما همانند ایران برای لغو تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه‌مان اعمال شده به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

کابریساز که هم‌زمان وزیر اقتصاد کوباست با اشاره به سفر هفته آینده وزیر امور خارجه کشورمان به منطقه کوبا این سفر را تاریخی خواند و خاطر نشان کرد: ‌ روابط سیاسی ایران و کوبا همواره مثبت و رو به جلو بوده است و قطعا سفر اخیر به گسترش روابط تجاری ایران و کوبا کمک خواهد کرد.

وی گفت: در سفری که آقای قرار است هفته آینده به کوبا داشته باشد موافقت‌نامه همکاری‌های تجاری بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور امضا می‌شود.

ولایتی نیز با مثبت خواندن روابط ایران و کوبا پس از انقلاب دو کشور گفت: هر دو کشور پس از انقلاب موانع سختی را پشت سر گذاشتند و کوبا موفق شده است انقلاب خود را به سایر کشورهای آمریکای لاتین صادر کرده و در حقیقت استقلال نسبی که در آمریکای لاتین مشاهده می‌شود نشات گرفته از انقلاب صادر شده از کوبا است.

وی تاکید کرد: اگر احیای ارزش‌های کوبا نبود آمریکا امروز آمریکای لاتین را حیات خلوت خود می‌دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه