English

ایران آماده همکاری با نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام است

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ما آماده همکاری با نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام و گروه های تروریستی هستیم که دشمن همه مردم نیجریه و ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف در دیدار با رئیس جمهور نیجریه اظهار داشت: ما آماده همکاری با نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام و گروه های تروریستی هستیم که دشمن همه مردم نیجریه و ایران هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط اقتصادی با نیجریه برای ما اهمیت دارد و از توسعه روابط با این کشور در همه زمینه ها استقبال می کنیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سومین دور از سفر وزیر امور خارجه به قاره آفریقا در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی اقتصادی روز یکشنبه عازم غرب آفریقا شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در این خبرمی افزاید؛ محمد بوهاری در این دیدار که روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری نیجریه انجام شد، همچنین پیشرفت های فنی، اقتصادی و تکنولوژیکی ایران را تحسین کرد و افزود: شما تک محصولی نیستید و برای ما الگوی خوبی در این زمینه هستید.

رئیس جمهور نیجریه گفت: وقتی برای شرکت در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز به ایران آمدم متوجه شدم که ایران روی توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی کار کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به این نتیجه رسیدم که ایران در زمینه فناوری ها به ویژه انرژی اتمی پیشرفت خوبی کسب کرده است؛ در حالی که ما غافل بودیم و تک محصولی بودیم.

در این دور از سفر مدیران ۳۸ شرکت اقتصادی وزیر امور خارجه را همراهی می کنند.

ظریف در آبوجا علاوه بر دیدار با «جفری اونی اما» همتای نیجریه ای خود، در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و نیجریه نیز سخنرانی کرد.

جمهوری فدرال نیجریه کشوری است در غرب آفریقا و عضو اوپک و سازمان جهانی تجارت است.

مقصد اول وزیر امور خارجه آبوجا پایتخت نیجریه بود و قرار است هیات ایرانی به کشورهای غنا، گینه کوناکری و مالی نیز سفر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی