English

بیانیه مداخله‌جویانه چین و عربستان در ارتباط با ایران

در بخشی از بیانیه مشترک چین و عربستان پس از پایان دیدار سران دو کشور، به پرونده هسته ای ایران پرداخته شده و خواسته‌های مداخله جویانه‌ای را مطرح نموده‌اند.

بیانیه مداخله‌جویانه چین و عربستان در ارتباط با ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، در پایان نشست سران عربستان و چین که با حضور «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین و «سلمان بن عبدالعزیز» در ریاض برگزار شد، بیانیه مشترکی صادر شد که در آن علاوه بر اشاره به روابط دوجانبه و امضای یادداشت تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها بین طرفین، به مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله برنامه هسته‌ای ایران نیز پرداخته شد.

در بیانیه مشترک دو طرف چینی و سعودی بدون اشاره به کارشکنی‌های غرب در زمینه احیای مذاکرات هسته‌ای، بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک پکن و ریاض برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید شد.

دو طرف همچنین از ایران خواستند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد. آنها در بخش دیگری از بیانیه خود بر اهمیت احترام ایران به اصول حسن همجواری و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

از دیگر پرونده‌هایی که در بیانیه مشترک چین و عربستان آمده به تحولات فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و اوکراین اشاره شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی