English

رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو:

همایش‌های بین‌المللی راه ابریشم داشتن دنیای مسالمت‌آمیز در جهان را دنبال می کند

رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه جاده ابریشم تاریخ ما نیست بلکه واقعیت امروز است گفت: میراث فرهنگی جاده ابریشم را باید برای نسل آینده حفظ کنیم و همایش‌های بین‌المللی راه ابریشم داشتن دنیای مسالمت‌آمیز در جهان را دنبال می کند.

همایش‌های بین‌المللی راه ابریشم داشتن دنیای مسالمت‌آمیز در جهان را دنبال می کند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ستوان ستکفسکی،  رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در اختتامیه نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان ضمن تشکر از عوامل اجرایی و میزبان این همایش اظهار کرد: بحث‌ها و گفتگوهای ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم کمک شایانی به تعاملات بین فرهنگی کرده است.

 

همایش‌های بین‌المللی راه ابریشم داشتن دنیای مسالمت‌آمیز در جهان را دنبال می کند

وی با ابراز خوشحالی از جذب مخاطبان فراوان در ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم افزود: سایت‌های دینی جاده ابریشم ارتباط تنگاتنگی با ادیان و فرهنگ این منطقه دارند و ترکیبی از سنت‌ها و تاریخ کشورهای حاشیه جاده ابریشم هستند.

رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه فرهنگ‌ها و ادیان نمی‌توانند بدون جذب خرد و معرفت بیرونی استمرار داشته باشند اضافه کرد: میراث فرهنگی و تاریخی نشان دهنده لزوم ارتباط بیشتر و درک متقابل بین کشورهای مختلف است.

وی با تاکید بر توجه به تنوع فرهنگی و زندگی مسالمت‌آمیز بین کشورهای حاشیه جاده ابریشم گفت: هدف از برگزاری همایش‌های بین‌المللی داشتن دنیای مسالمت‌آمیز و افزایش درک و تعامل دینی و فرهنگی در جهان است.

ستکفسکی با بیان اینکه تمرکز مجامع بین‌المللی بر آشتی فرهنگ‌ها است تصریح کرد: مترجمان شفاهی نقش مهمی در انتقال روح جاده ابریشم و پل ارتباطی بین افراد حاضر در همایش جهانی داشتند.

ستکفسکی جوانان را یکی از اولویت‌های اصلی یونسکو معرفی کرد و افزود: جوانان آینده بشر هستند و باید اقدامات و کارهای مهم را به آنها واگذار کنیم.

رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در پایان در اختتامیه نشست‌های اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان عنوان کرد: زندگی یک حلقه دوار است بنابراین پایان این کنفرانس آغاز همکاری‌های بعدی خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه