English

ویتَن سِوتوفسکی در نشست‌ جهانی راه ابریشم:

از میزبانی سخاوتمندانه شهرداری همدان تشکر می کنم

رئیس دفتر منطقه‌ یونسکو با اشاره به هدف برنامه‌های یونسکو و طرح نشست‌های جاده ابریشم، از میزبانی سخاوتمندانه شهرداری همدان تشکر کرد.

از میزبانی سخاوتمندانه شهرداری همدان تشکر می کنم

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ویتَن سِوتوفسکی ( Cvetan Cvetofski ) در آیین گشایش نشست‌های جهانی راه ابریشم در همدان با اشاره به یونسکو معتقد است جاده ابریشم می‌تواند برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تمدن‌های اطراف این جاده نقش موثری داشته باشد.

 

از میزبانی سخاوتمندانه شهرداری همدان تشکر می کنم

وی اظهار داشت: در سال ۲۰۰۸ میلادی یونسکو طرح نشست‌های جاده ابریشم را آغاز کرد که براساس آن گردشگری و ایجاد زمینه برخط برای گفت‌وگوی تمدن‌ها، توسعه یابد.

سِوتوفسکی با اشاره به اینکه در شروع هزاره سوم طرح پشتیبانی از آثار محدوده جاده ابریشم در اولویت یونسکو قرار گرفت، عنوان کرد: هر سال یونسکو بر اساس چهارچوب خود برای ثبت آثار جهانی به کشورهای آسیایی عضو خود فرصت می‌دهد آثار خود را برای ثبت جهانی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: هدف از ثبت جهانی آثار تاریخی، حفظ میراث فرهنگی و معرفی آثاری است که تاکنون مغفول مانده‌اند.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو بیان کرد: در ثبت جهانی آثار و در راستای اجرای راهبردی میراث جهانی، اولویت اصلی با آثار ارزشمند است در حالی که ثبت‌ها در طول این جاده باید متوازن باشد.

وی اضافه کرد: کمیته هماهنگی بین دولتی جلسات خود را سالی یک بار برپا می‌کند و بر اساس ثبت زنجیره‌ای آثار در امتداد راه ابریشم در دستور کار آن قرار دارد.

سِوتوفسکی با بیان اینکه جای بسی امید است که ششمین اجلاس این کمیته در ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که این نشست به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می شود و از شهرداری همدان برای میزبانی سخاوتمندانه این رویداد در شهر زیبای همدان تشکر می کنم.

وی اظهار داشت: میراث فرهنگی ایران همواره با یونسکو همکاری داشته و برای ثبت جهانی آثار موجود در ایران تلاش کرده است.

رئیس دفتر منطقه ای یونسکو گفت: سال گذشته طرحی در افغانستان، آسیای میانه و ایران برای شکل‌گیری مشارکت‌های فرهنگی و توسعه گردشگری و تنوع بخشی این حوزه اجرا شد.

وی افزود: کنفرانس بین فرهنگی با هدف بررسی نقش ادیان بر کشورهای حاشیه جاده ابریشم با عنوان تاثیر ادیان بر فرهنگ و آثار حاشیه اجرا می‌شود.

در این اجلاس که از امروز آغاز و تا هفتم مهر ادامه دارد ۴۰ مهمان خارجی از ۱۴ کشور جهان حضور می‌یابند.

این مهمانان از کشورهای فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه