English

۳۹ مدرسه افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان یکی از چالش های پیروی این اداره کل در زمینه توسعه فضای آموزشی در شهرستان اهواز را کمبود زمین عنوان کرد و گفت: ۱۷۷ کلاس درس در قالب ۳۹ مدرسه، دهه مبارک فجر امسال در استان آماده افتتاح هستند.

۳۹ مدرسه افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد سعیدی‌پور گفت: آخر هفته جاری نیز یک مدرسه ۶ کلاسه در منطقه کوی سیاحی اهواز همزمان با چند پروژه آموزشی کشور بهره‌برداری خواهد شد.

 

کمبود زمین برای ساخت مدرسه در اهواز

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی هر دانش آموز در اهواز سه مترمربع است گفت: در نواحی آموزشی یک و سه اهواز وضعیت سرانه آموزشی دانش‌آموزان مناسب نیست.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینه ساخت مدرسه در اهواز، کمبود زمین است.

سعیدی‌پور افزود: به عنوان مثال مقدمات ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان کارون انجام شده اما به دلیل نبود زمین در این منطقه ساخت آن متوقف شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دیگر همچون اداره کل راه و شهرسازی استان نیاز است که این دستگاه را برای ساخت مدرسه یاری دهند.

سعیدی‌پور افزود: کمبود سرانه آموزشی مدارس اهواز باعث شده تا تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس بسیار بالا باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه رشد تاسیس مدارس غیردولتی از دیگر عوامل کمبود زمین برای ساخت مدرسه دولتی در اهواز است ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد، ساخت مدرسه در نواحی چهارگانه اهواز ادامه دارد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب مسیر طولانی است.

۱۹ درصد مدارس خوزستان تخریبی هستند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: یکهزار و ۸۳ مدرسه معادل ۱۹ درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به تخریب و ساخت دوباره دارند.

وی گفت: ۶ درصد معادل ۳۴۲ فضا از این میزان، فضاهای خطرآفرین و هشداردهنده هستند و اولویت اول این دستگاه جایگزین کردن مدارس نوساز با آن‌ها است.

سعیدی پور بیان کرد: برنامه ریزی شده تا در مدت زمان پنج سال این رقم مدارس تخریبی و خطرآفرین در استان به حداقل برسد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: کل فضای آموزشی استان پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه است که ۶۵ درصد آن معادل سه هزار و ۷۰۵ فضا مستحکم و ۹۱۲ فضا معادل ۱۶ درصد این میزان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه سرانه دانش‌آموزی یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبار ساخت مدرسه به استان‌ها و معیاری برای بررسی عدالت آموزشی است توضیح داد: متوسط سرانه آموزشی کشور ۵.۲۸ مترمربع برای هر دانش‌آموز است که این رقم در استان ۴.۴۸ مترمربع است.

سعیدی پور اظهار کرد: فاصله خوزستان از شاخص کشور زیاد نیست و با روند خوب مدرسه‌سازی در استان به زودی به سرانه کشوری خواهیم رسید.

وی گفت: برای رسیدن به میانگین سرانه کشور نیاز به ساخت ۷۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان است.

سعیدی پور افزود: تا کنون ۷۰ درصد مدارس خوزستان شناسنامه دار شدند که تا پایان امسال این میزان به صد درصد خواهد رسید.

وی گفت: شناسنامه‌دار کردن فضاهای آموزشی راهی برای اجرای عدالت آموزشی و تشویق خیران برای ساخت مدارس استاندارد با فضاهای به روز است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: این اداره کل در صدد به روزرسانی شناسنامه فضاهای آموزشی استان است.

سعیدی پور ادامه داد: ۴۸۵ مدرسه معادل یکهزار و ۸۰۱ کلاس درس در خوزستان در دست ساخت هستند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: طی یکسال اخیر یکهزار و ۵۹۴ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مهر ماه امسال خوزستان مقام سوم مدرسه‌سازی در کشور را کسب کرد ادامه داد: در مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به خوزستان ۲۷ هزار میلیارد ریال به امر مدرسه‌سازی در استان اختصاص یافت که البته تا کنون پرداخت نشده است.

سعیدی‌پور تصریح کرد: همچنین اعتباری معادل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت نفت برای تکمیل مدارس نیمه‌ساخته این دستگاه تخصیص یافته است.

وی گفت: با تزریق اعتبار مصوب دور دوم سفر رییس جمهور به استان، سال آینده شاهد رشد چشمگیری در امر مدرسه‌سازی خوزستان خواهیم بود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ عملیات ساخت یکهزار و ۱۸۸ کلاس درس معادل ۳۳۰ مدرسه در خوزستان آغاز شده که نشان دهنده پویایی مدرسه‌سازی در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه