English

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

سال گذشته در حدود ۲۳ درصد مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش محقق شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طبق گزارش‌ها، راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

سال گذشته در حدود ۲۳ درصد مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش محقق شد

 به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش باید به بهترین نحو مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش موجب ایجاد ارزش افزوده شده و در نهایت دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود.

وی افزود: از محل مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش می‌توان اعتبار ساخت یک مدرسه چند کلاسه را به اعتبار ساخت یک مجتمع آموزشی افزایش داد. مولدسازی زمینه ساز افزایش اعتبارات در ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، افزود: اولویت ما در این سفر باید برنامه ریزی و هماهنگی برای جذب اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی استان باشد و با بررسی، هماهنگی و نگاه عادلانه از ظرفیت‌های اعتباری سفر دوم ریاست جمهوری استفاده شود.

خان‌محمدی همچنین در نشست با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در این استان، گفت: هیچ ملک خیری و وقفی در طرح مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش نمی‌رود. ارزش افزوده از محل مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرساز هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد. طبق گزارش‌ها، راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

وی یادآور شد: تاکنون خیرین ۵۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۱ تعهد کردند و هدف گذاری تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دامنه ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچک‌تر تبدیل شود و ساخت به مترمربع برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی استفاده شود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه هزینه‌کرد برای عزیران فوت شده در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد مدرسه های نیازمند بازسازی و نوسازی تعداد زیادی است، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه باید مورد توجه باشد. تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که نیاز است این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۷۰ درصد مدارس خیرساز کشور در مناطقی است که نیاز به مدرسه وجود ندارد و باید توجیه خیر و ساخت مدرسه در مناطق مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد. برای تکمیل طرح‌های خیری مدرسه‌سازی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد در نظر گرفتن تسهیلات در دست پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه