English

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلوده برای تنفس شهروندان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی، زنان و کودکان نیز از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

هوای مشهد در وضعیت هشدار و آلوده برای تنفس شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله پور؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای این کلانشهر بر اثر وزش باد و افزایش حجم ریزگردها در بیست و دومین روز شهریور برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله پور متذکر شد: در پی فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی، میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۶۲ و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۱۲۱، هر دو از وضعیت آلودگی نشان دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: کیفیت هوای مناطق خاقانی و خیام شمالی در وضعیت هشدار آلودگی و سایر ۲۱ منطقه دارای ایستگاه سنجش آلودگی در شرایط اضطرار آلودگی قرار دارد.

وی همچنین ابرازداشت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی، زنان و کودکان نیز از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

اله‌ پور ادامه داد: توصیه به خود مراقبتی و استفاده از ماسک با توجه به وقوع و ماندگاری پدیده گرد و غبار در اغلب شهرستانهای استان و کلانشهر مشهد ضروری است و شرایط حاضر ناشی از وقوع خیزش گرد و غبار از غرب و شمال شرقی استان خراسان رضوی است و امروز نیز شاهد پایداری و ماندگاری گرد و غبار هستیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: طبق پیش بینی ها تا ظهر امروز شاهد کاهش حجم گرد وغبار بوده و از عصر امروز دوباره شاهد افزایش چشمگیر آلاینده‌ها از نوع گرد وغبار هستیم.

وی با اشاره به مراسم عزاداری در چند روز آینده افزود: از مسوولان هیات های مذهبی نیز درخواست داریم نسبت به توزیع ماسک بین زائران اقدام کنند تا تامین سلامت این عزیزان محقق شود.

اله پور یادآور شد: با توجه به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان های اعلام شده، از عموم مردم به خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می شود در ترددهای روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت های بدنی مانند ورزش های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

اله پور اذعان داشت: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می شود ورعایت شرایط خاص الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه