English

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد:

بازار کفش مشهد در وضعیت خوبی نیست

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد بیان کرد: در خصوص وضعیت بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس نیز در سال جاری بازار کفش در مشهد در وضعیت خوبی نیست و بازار مدارس و پاییزه به دلیل گرانی اقلام و برخی سفرهای زیارتی تاکنون شروع نشده و هیچگونه رونقی در این بازار وجود ندارد.

بازار کفش مشهد در وضعیت خوبی نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد محمدی؛ رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد اظهارداشت: در حال حاضر بازار تعمیرات کفش بهتر از فروش این کالا است. قدرت خرید کاهش یافته و مردم در صورت نیاز شدید، مبادرت به تهیه کفش می‌کنند؛ اما در گذشته هر فرد به طور میانگین در سال دو جفت کفش خریداری می‌کرد.

محمدی ادامه داد: در خصوص وضعیت بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس نیز در سال جاری بازار کفش در مشهد در وضعیت خوبی نیست و بازار مدارس و پاییزه به دلیل گرانی اقلام و برخی سفرهای زیارتی تاکنون شروع نشده و هیچگونه رونقی در این بازار وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد متذکر شد: ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت کفش در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در سال جاری به دلیل افزایش مواد اولیه و افزایش هزینه دستمزد کارگران، قیمت کفش نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار تعمیرات کفش بهتر از فروش این کالا است و قدرت خرید بسیار کاهش یافته و مردم در صورت نیاز شدید، مبادرت به تهیه کفش می‌کنند؛ اما در گذشته هر فرد به طور میانگین در سال دو جفت کفش خریداری می‌کرد.

محمدی افزود: قیمت مواد اولیه تحت تاثیر دلار است و با افزایش قیمت دلار، قیمت مواد اولیه افزایش یافته اما با کاهش آن قیمت مواد اولیه کاهش پیدا نمی‌کند و حدود ۶۰ درصد مواد اولیه داخلی و ۴۰ درصد از خارج از کشور تامین می‌شود.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد یادآور شد: ۷۰درصد کفش‌های عرضه‌شده در خراسان رضوی تولید خود استان و ۳۰ درصد تولید تهران و تبریز است و حدود ۲۰ درصد از کفش تولیدشده در استان، عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: هیچ گونه کمبودی در بازار کفش استان وجود ندارد و به‌دلیل نبود نقدینگی در بازار کفش، برخی از تولیدکنندگان اقدام به جمع‌آوری تولیدات کالاهای خود کرده‌اند و حداقل ۴۰ درصد از کارگاه‌های تولیدی‌ کفش استان با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه