English

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب:

رها سازی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: ماهیان زینتی رهاسازی شده از گونه "کوی" و از نژاد ماهی "کپور" هستند که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند.

رها سازی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در خوشاب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی؛ مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در خبری اعلام کرد: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی برای نخستین بار و با هدف بهره‌وری اقتصادی در استخرهای دومنظوره کشاورزی این شهرستان خراسان رضوی رهاسازی شد.

رودسرابی همچنین در ادامه این خبر ابراز داشت: ماهیان زینتی رهاسازی شده از گونه "کوی" و از نژاد ماهی "کپور" هستند که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در ادامه تاکید کرد: استخرهای دومنظوره کشاورزی فرصت مناسبی برای پرورش ماهیان خوراکی و زینتی است و لازم بذکراست که ماهی کوی از جمله ماهی‌های پر استرس است.

وی متذکر شد: با توجه به این موضوع و بنابراین محیط اطراف این گونه نباید پر سر و صدا باشد چرا که ایجاد استرس در این ماهی‌ها، به کاهش اشتها و ابتلا به بیماری‌های مختلف منجر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب یادآور شد: ضروری است علاقه مندان به پرورش ماهیان زینتی، قبل از شروع به فعالیت در این زمینه، با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند و سال گذشته یک میلیون و ۶۲۵ هزار قطعه ماهی زینتی در ۳۰ واحد پرورش آبزیان شهرستان سبزوار تولید و روانه بازار شده بود.

رودسرابی در خاتمه گفت: پرورش ماهیان زینتی، صنعتی نوپا در مدل کسب و کارهای ارزان و باصرفه اقتصادی است که با اندک سرمایه اولیه، علاوه بر سودآوری سرشار، زمینه اشتغال را برای علاقه مندان فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه