English

سه مجوز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در هرمزگان صادر شد

رئیس اداره توسعه آبزیان آب‌های داخلی اداره کل شیلات هرمزگان از صدور سه مجوز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان خبر داد.

سه مجوز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در هرمزگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیروس برازنده رئیس اداره توسعه آبزیان آب‌های داخلی اداره کل شیلات هرمزگان گفت: امسال حدود ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهیان زینتی در هرمزگان تولید می شود.

سیروس برازنده  با بیان اینکه امسال سه مجوز جدید نیز در استان برای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی صادر شده است، افزود: این ماهیان زینتی آب شیرین و آب شور از جمله دلقک ماهیان، جراح دم قیچی، جراح دم زرد و گوپی است.

وی اضافه کرد: تنها واحد صنعتی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شور کشور در پارک زیست فناوری خلیج فارس در جزیره قشم در حال فعالیت است.

برازنده با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی آب شور در سال دارد، خاطرنشان کرد: در این واحد ۱۱ گونه دلقک ماهی پرورش داده می‌شود.

رئیس اداره توسعه آبزیان آب‌های داخلی اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه اکنون برای حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: در هفته حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ قطعه ماهی‌های زینتی به سراسر کشور از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، همدان، زاهدان و بوشهر فرستاده میشود.

نیرومند با اشاره به اینکه این ماهیان زینتی به صورت به کشورهای عراق، ترکیه و عمان نیز صادر شده است، عنوان کرد: هر قطعه دلقک ماهی در این واحد بین ۳۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تکثیر این ماهیان در قشم یک سوم کمتر از قیمت نمونه‌های خارجی است، اظهار کرد: این واحد صنعتی از سال ۹۳ با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیون تومان فعالیت خود را در جزیره قشم آغاز کرد.

رئیس اداره توسعه آبزیان آب‌های داخلی اداره کل شیلات هرمزگان در پایان با بیان اینکه اکنون چهار مرکز پرورش و تکثیر ماهی‌های زینتی در استان فعال هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی شور و شیرین در استان تولید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه