English

سردار تنگسیری؛

ایران پرچمدار امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و هند است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیام ما به آیمو این است که ایران در خلیج فارس، دریای عمان و هند پرچمدار امنیت است. در واقع ما قدر هستیم در این منطقه امنیت مناسب تری فراهم کنیم.

ایران پرچمدار امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و هند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی و روز دریانورد که با حضور مقامات در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: پرتقالی ها نزدیک به 117 سال در خلیج فارس حضور داشتند که نشانه اهمیت خلیج فارس است و بعد از کشف نفت در این منطقه پای بیگانگان باز شد و بعد از انگلیسی ها، آمریکایی ها آمده اند و هنوز هم حضور دارند و اقتصاد تنها یکی از ویژگی های منطقه خلیج فارس است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه ایران با داشتن سواحل طولانی و جزایر مهمی است، افزود: بارها پیام صلح را به همسایگان داده ایم و اعتقاد داریم هفت به علاوه یک می تواند امنیت این منطقه را حفظ کنند یعنی هفت کشور جنوبی خلیج فارس بعلاوه ایران.

سردار تنگسیری با بیان اینکه آبراه های سواحل ایران بیشترین عمق را دارند، تصریح کرد: این آبراه های عمیق که بین جزایر ایران وجود دارند همواره از امنیت برخوردار بوده و حضور بیگانگان امنیت این آبراه ها را به خطر می اندازد و حضور برخی کشورها در این منطقه برای فروش سلاح است و دو کشور انگلیس و آمریکا در این منطقه این موضوع را دیکته می کند.

او با تاکید بر اینکه امروز قادر به فراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: پیام ما به آیمو این است که ایران در خلیج فارس، دریای عمان و هند پرچمدار امنیت است. در واقع ما قدر هستیم در این منطقه امنیت مناسب تری فراهم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی