English

سرپرست سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد؛

۱۳۰ قلم کالا از ۸ هزار کد کالا در ایران صادراتی هستند

محمدرضا مودودی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 130 قلم کالای صادراتی ایران در تجارت کشور پررنگ است که در مقابل 8 هزار کد کالایی بسیار ناچیز است.

130 قلم کالا از 8 هزار کد کالا در ایران صادراتی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرپرست سازمان توسعه و تجارت در همایش بزرگ شرق آفریقا با اشاره به اینکه بخشی از پتانسیل های تجاری آفریقا شناخته نشده است، گفت: در گام اول باید ارتباط مستقیم با این قاره را تقویت کنیم و تصویری که از ایران ساخته اند را اصلاح کنیم.

محمدرضا مودودی با بیان اینکه 6 درصد از جغرافیای جهان و 17 درصد جمعیت جهان در آفریقا است، افزود: سهم تجارت آفریقا در دنیا کمتر از سه درصد است.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای هدف صادراتی خود دارای پتانسیل صادرات هستند، تصریح کرد: در بازار آفریقا، چین سهمی 16 درصدی دارند و در مجموع سهم کشورهای آسیایی در بازار آفریقا 25 درصد است.

او با تاکید بر اینکه در جغرافیای صادراتی باید نفوذ خود را افزایش بدهیم، تصریح کرد: در حال حاضر در این بخش یک ضعف تاریخی داریم، هرچند نتوانستیم در کشورهای همسایه نقش تجاری موفقی داشته باشیم، برای نمونه مسئولان عراقی ها گلایه دارند چرا ایرانی ها در این کشور سرمایه گذاری نمی کنند. با این حال باید توجه داشت از همین مسیر عراق و لبنان می توانیم به بازار آفریقا نیز ورود کرد، هرچند مسیر اصلی برای تجارت با آفریقا از طریق طریق و خلیج فارس است.

مودودی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 130 قلم کالای صادراتی ایران در تجارت کشور پررنگ است که در مقابل 8 هزار کد کالایی بسیار ناچیز است.

او با بیان اینکه امروز مشکلات تحریمی و حمل و نقلی وجود دارد، اظهار کرد: این مشکلات چهل ساله در اقتصاد ایران وجود دارد که با تکیه بر ظرفیت های داخلی می توانیم بر این مشکلات فائق بیایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه