English

ترامپ با هیاهو ادراک حاکمان جهان را برهم می زند/تاجری که بدون جنگ اسلحه می فروشد

آمریکا قدرت نظامی خود را از دست داده و با هیاهو می خواهد ادارک حاکمان جهان را بر هم زند و ترامپ با ایجاد فضای جنگی قصد فروش اسلحه بدون ورود به جنگ را دارد و اساساً توان جنگ ندارد چرا که تجارت هم به او این را آموخته است.

ترامپ با هیاهو ادراک حاکمان جهان را برهم می زند/تاجری که بدون جنگ اسلحه می فروشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین روزبه استاد دانشگاه در خصوص اختلاف و تنش در دولت ترامپ اظهار کرد: به نظر می رسد آقای ترامپ برآمده از وضعیت خاصی در جامعه آمریکاست و تقاضاهای جدی در بین مردم آمریکا وجود داشت و در دوره ترامپ بحران بدهی ها بسیار جدی شده و نتوانستند از فضای اقتصادی خارج شوند.

وی به استعفاهای پیاپی در کاخ سفید اشاره کرد و افزود: اقتصاد در آمریکا موقعیت فرسایشی دارد و امروز آمریکا دیگر قدرت بلامنازع اقتصادی جهان نیست و بدهی های آمریکا بیشتر از 21.5 تریلیون دلار شده و تعارض های جدی در جامعه آمریکا رخ داده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: هم اکنون اکثریت نخبگان هر دو حزب در آمریکا با مواضع ترامپ مشکل جدی دارند و از سالهای دور هم پیش بینی به سرآمدن قرن آمریکا را کرده بودند و امروز جمهوری خواه ها و دموکرات ها مشکلات جدی با ترامپ دارند.

روزبه در بخشی از سخنانش به ایجاد قدرت یک جریان و حکمرانی آن به دیگر جریان ها پرداخت و افزود: بخش دیگر فرآیندی است که از نظر ویژگی های فردی و روانشناختی شخص ترامپ رخ می دهد و فرآیند غیر معمولی است و تعارض ها نیز موجب استعفاهای کاخ سفید است.

مشکل بحران در مدیریت بحران آمریکا

ابومحمد عسگر خانی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در ازتباط تلفنی با بیان تحلیل موقعیت فعلی دولت ترامپ اظهار کرد: از دوره بوش تغییراتی در کاخ سفید شکل گرفت و دکترین ترامپ شکل گرفت و به مرور شرایط متحدین و متفقین تغییر کرد و جنگ سرد رخ داد.

روزبه همچنین در موضوع مثلث سه تندرو در آمریکا عنوان کرد: آمریکایی ها تا به حال با موضوعاتی مواجه بودند که قابل مدیریت بود و امروز بحران در مدیریت و اداره آمریکا نمود دارد و تا امروز آمریکا مدعی نظم دادن به تمام دنیا بوده است.

نظامی گری آمریکا بی خاصیت شده

وی تصریح کرد: عنصر نظامی گری آمریکا قابلیت خود را از دست داده است و سرعت فرسایش آمریکا را به شدت بالا برد و شاخص اصلی آن افزایش بدهی های آمریکا قبل و بعد از سال 2006 است که به 12 میلیارد دلار رسید و این ادعای نظم بخشی موجب تکثیر بی نظمی ها شد.

این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: با تحولات سریع ناخودآگاه شخصیت های سیاسی و نظامی تغییر می کنند و این تحولات در چینش های کاخ سفید اثر گذار است.

روزبه در ادامه تاکید کرد: در جنگ آمریکا و چین چالش اقتصادی رخ داده است و ایران هم به قدرت منطقه به این چالش ها می افزاید همچنین قدرت سوریه و بحران در مدیریت بحران آمریکا موجب تزلزل در کاخ سفید و اداره کلان آمریکاست.

کره ها به بریتانیای کبیر تبدیل می شوند

عسگر خانی در ادامه بحث پیرامون موقعیت کره شمالی در وضعیت آمریکا اظهار کرد: کره شمالی با قدرت نظامی خود با کره جنوبی متحد خواهد شد و به یک بریتانیای کبیر تبدیل می شود و این مواجهه قدرت اقتصادی و نظامی با آمریکا موجب عقب نشینی ایالات متحده در برابر کره شمالی است.

وی همچنین عنوان کرد: فشارهای منطقه ای به نوعی است که دو کره متحد شوند و پمپئو و دیک چنی با سیاست های خارجی ترامپ اختلاف داشتند و دیپلماسی آمریکا این را نمی پذیرد که دنیا در حق آمریکا جفا کرده است.

این استاد دانشگاه تهران گفت: سیاست افسار گسیخته ترامپ دیپلماسی معمولی نیست و در دولت های گذشته هم تصمیماتی که در بین الملل از سوی قدرت های بزرگ اقتصادی چون چین گرفته شده پول های دیگری وارد معاملات جهانی خواهد شد و جدی است.

روزبه نیز با اشاره به نقش آفرینی یهودیان در سیاست های آمریکا بیان کرد: این سلطه با مقابله جدی با جمهوری اسلامی نمود جدی دارد و نگاه بلند مدتی وجود دارد که امنیت صهیونیست ها حفظ شود.

دنیا رکود اقتصادی پیش رو دارد

روزبه در رابطه با نقش سازمان ملل و موقعیت فعلی آمریکا در روابط بین الملل گفت: اقتصاد دنیا دچار رکود اقتصادی شدیدی است و تا سه ماه آینده هم دور جدیدی از مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری دنیا را فرا خواهد گرفت و با این واقعیت تلخ مواجهیم که مدیریت مالی دنیا با بحران تولید شده و چین به عنوان بزرگترین قدرت تولید کننده و آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت وارد کننده دچار مشکل شدند.

روزبه تصریح کرد: آمریکا جایگاه قبلی خود را ندارد و نمی تواند موثر واقع شود و آمریکا که همه را تحت سیطره خود قرار داده بود دیگر چنین موقعیت سیاسی و اقتصادی ندارد و نمی تواند همه دنیا را به خط کند.

اقتصاد و سیاست آمریکا با چین و روسیه دست به گریبان است

وی یادآور شد: آمریکا از متن عملیات سوریه به حاشیه کشانده شد و بخشی از فرسایش ها در این رابطه رخ داد و تمام قدرت آمریکا قابل مقابله با چین نیست و در حوزه سیاسی و راهبردی آمریکا با روسیه درگیر است.

آمریکا می خواهد با هیاهو ادراک حاکمان جهان را برهم زند

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آمریکا خارج از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هم نمی توانست اقدامی داشته باشد و مباحث آنها در حوزه داخلی پیش می رود و البته با هیاهو می خواهد مدیریت ادارک حاکمان بین الملل را بر هم بزند و از طرفی تحدید می کند و از سوی دیگر اسلحه می فروشد و می خواهد بدون جنگ از قبل آن تجارت کند.

ترامپ هیچگاه وارد جنگ نخواهد شد

روزبه افزود: ترامپ هیچگاه وارد جنگ نخواهد شد چرا که تاجر خوبی است و ترامپ نه می خواهد جنگ کند و نه می تواند وارد یک کار فرسایشی شود و او از تجارت آموخته است که چگونه تجارت کند و برای نجات و ثبات اقتصاد آمریکا جنگ نمی کند.

جامعه آمریکا یکپارچه نیست

وی به اعلام ایجاد 4.5 میلیون شغل توسط ترامپ عنوان کرد: امروز جامعه آمریکا دیگر جامعه یکپارچه نیست و دنیای آمریکایی دنیای چند ملت است و از داخل آمریکا و بیرون آمریکا نخبگان و عموم مردم معتقدند که ترامپ نمی تواند جنگ کند و قدرت نظامی برای جنگ ندارد.

بی ثباتی در عناصر آمریکا

این استاد دانشگاه به تهدید برای برکناری ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: عنصرهای اصلی سیاست گذاری آمریکا در سه سال مرتب جا به جا شده و واکنش های آمریکا و تندروی ها در موقعیت سوریه نشان می دهد ثباتی در سیاست ها نداشتند.

فضای امروز آمریکا برای ترامپ فضای تهدید است

روزبه همچنین به تاثیر انتخابات میان دوره ای کنگره پرداخت و بیان کرد: فضای عمومی و کارکردهای مردم و جامعه به نحوی است که ترامپ در بین مردم جایگاه خود را باخته است و فضای امروز آمریکا فضای تهدیدی برای ترامپ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی