English

تمرین مشترک نظامی ایران و چین در آبهای خلیج فارس با ۱۴۰۰ نیروی یگان دریایی

700 نفر از یگان های نیروی دریایی کشور چین و 700 نفر از کارکنان نیروی دریایی کشورمان در قالب پست فرماندهی و کنترل، هدایت عملیات، عملیات پرواز بالگرد و حضور 2 ناوشکن، تمرین مشترک نظامی در آبهای خلیج فارس انجام دادند.

تمرین مشترک نظامی ایران و چین در آبهای خلیج فارس با 1400 نیروی یگان دریایی

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه در مراسم آغاز تمرین مشترک مشترک نظامی نیروی دریایی ایران و چین در آبهای خلیج فارس گفت: این تمرین مشترک بمنظور تبادل تجربه بین کارکنان 2 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی کشور جمهوری خلق چین است.
امیر دریادار حسین آزاد افزود: انجام تمرین مشترک نظامی با یک کشور بیانگر اینست که سطح روابط سقفی ندارد بلکه اهمیت دریا و نیروهای دریایی را در تحکیم روابط 2 کشور و توسعه دستگاه دیپلماسی و کمک به دیپلماسی سیاسی یک کشور را می رساند و تحکیم روابط 2 کشور را تضمین و تامین می کند.
فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اظهارکرد: این تمرین مشترک بستری است برای تمرین های مرکب با سایر کشورها به صورت چندگانه و از سویی پیام صلح و دوستی را دارد و اینکه صلح و امنیت آبهای این منطقه را کشورهای این منطقه تامین خواهند کرد.
دریادار آزاد یادآورشد: امروز پس از جدا شدن ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و یک بالگرد ضد زیر دیایی از نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، ناو لجستیکی و ناوشکن های نیروی دریایی کشور چین، بندرعباس را به مقصد شرق تنگه هرمز و دریای عمان ترک می کنند.
وی اضافه کرد: تمرین مشترک شامل عملیات نقل و انتقال بین یگان های شناور ناوشکن های ایران و ناوشکن های نیروی دریایی چین و ناو پشتیبانی و همچنین نشست و برخاست بالگرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بر روی ناو پشتیبانی کشور چینی و تبادل عمودی بین بالگرد نیروی دریایی چین و ناوشکن های ایران برگزار شد.
امیردریادار آزاد گفت: در این سلسله تمرین ها تبادل اطلاعات بین اتاق های عملیات و تمرین مشترک افسر نگهبان و صورت بندی های مختلف در دریا انجام شد و هدایت تمامی تمرین ها از محل کنترل و فرماندهی منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
تمرین مشترک نظامی نیروی دریایی ایران و چین صبح امروز یکشنبه از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان انجام شد.
ناوگروه چین متشکل از 2 ناوشکن، یک ناو پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد، صبح روز پنجشنبه 25 خرداد در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت و آئین استقبال رسمی از ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین با حضور دریادار بابک عبداللهی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد.
حضور دهها نفر زن و مرد چینی مقیم ایران نیز جلوه خاصی به مراسم استقبال از نیروهای تحت امر ناوگروه چینی به خاک کشورمان در بندرعباس داده بود.
چینی های مقیم ایران با در دست داشتن پرچم های 2 کشور و سردادن شعار از ناوگروه کشورشان پس از پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس استقبال کردند.
از شهریورماه سال 93 هجری خورشیدی تاکنون (خردادماه 96) دومین بار است که شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دربندرعباس هستیم.
دیدار سفیر چین در ایران به همراه ناوگروه نیروی دریایی چین با استاندار، نماینده ولی فقیه درهرمزگان و فرمانده یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازدید نیروهای تحت امر این ناوگروه از مکان های گردشگری از جمله برنامه های ناوگروه چینی در چهار روز اقامت در بندرعباس بود.
ناوگروه چینی امروز یکشنبه هنگام خروج از منطقه ؛ تمرین مشترک با نیروهای تحت امر منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش، ایران را به مقصد مسقط پایتخت کشور عمان ترک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی