English

رییس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد:

افزایش قیمت لوازم التحریر تا ۶۰ درصد

رییس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد بیان کرد: وضعیت بازار به شدت خراب است و وقتی وارد تورم می‌شویم در ابتدا محصولات فرهنگی از سبد خانواده حذف می‌شود و متاسفانه تورمی که صورت گرفته روی ما فشار وارد کرده است و دخالت‌های شغلی نیز در بازار ما تاثیر می‌گذارد.

افزایش قیمت لوازم التحریر تا ۶۰ درصد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رامین درخشان‌پور؛ رییس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد اظهارداشت: لوازم‌التحریر در سال جاری بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است. برآورد ذهنی من این است که تا ۵۰ درصد افت فروش داشته‌ایم و علت اصلی آن گرانی است.

درخشان‌پور همچنین اضافه کرد: میزان افزایش قیمت لوازم‌التحریر در مقایسه با تورم کشور میزان زیادی نبوده است و در این حوزه تنوع کالایی داریم، برخی کالاها مانند دفتر، گردش تولید کندی دارند، بنابراین نرخ آن ثابت می‌ماند و برخی دیگر مانند خودکار مدام تولید می‌شود و تفاوت قیمت مشخص‌تری دارد.

رییس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد متذکر شد: لوازم‌التحریر در سال جاری بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است. برآورد ذهنی من این است که تا ۵۰ درصد افت فروش داشته‌ایم و علت اصلی آن گرانی است.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار به شدت خراب است و وقتی وارد تورم می‌شویم در ابتدا محصولات فرهنگی از سبد خانواده حذف می‌شود و متاسفانه تورمی که صورت گرفته روی ما فشار وارد کرده است و دخالت‌های شغلی نیز در بازار ما تاثیر می‌گذارد.

درخشان‌پور افزود: همکار ما ۱۰ ماه از جیب هزینه می‌کند و در فصل کاری وی هر کسی دخالت می‌کند و در دوره گذشته ۱۳۰ نفر از همکاران ما از ادامه شغل خود منصرف شدند و برای این دوره نیز برآورد می‌کنیم ۱۰ درصد همکاران جمع‌آوری کنند که یکی از علل آن دخالت‌های شغلی است.

رییس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد ابرازداشت: توزیع کتاب توسط آموزش‌وپرورش تاثیر زیادی بر صحافی‌ها گذاشته است و در فضای فصلی، کتاب درسی یکی از شریان‌های حیاتی تامین اقتصاد و گردش مالی همکاران ما بوده است و وجود کتاب درسی، جو خرید ایجاد می‌کند اما اکنون این جو و شور خرید از ما گرفته شده و همکاران ما بخش مهمی از شریان تامین منابع اقتصادی خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: در زمینه توزیع کتاب، آموزش‌وپرورش کار خود را انجام می‌دهد اما اینکه مدرسه‌ای به بهانه توزیع کتاب، منگنه و صحافی نیز انجام دهد دخالت شغلی بوده و این کار در شان یک مرکز آموزشی نیست.

درخشان‌پور متذکر شد: مدت‌هاست اکثر مدارس بر متحدالشکل بودن اصرار دارند، به طور مثال دفترهایی برای درس‌های مختلف با رنگ یکسان وجود دارد و این شیوه بد نیست زیرا موجب نظم‌دهی به دانش‌آموزان می‌شود اما این درست نیست که خودشان اجراکننده باشند.

رییس اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد تاکید کرد: البته این امکان وجود ندارد که اجرا با خود نهاد باشد و بسیاری از مدارس این کار را انجام نمی‌دهند و ما شنیدیم امسال آموزش‌وپرورش قصد دارد بسته‌های دفتر نیز توزیع کند که این موضوع به صنف ما آسیب می‌زند.

درخشان‌پور گفت: ما قشر بسیار مظلومی هستیم و در یک خیابان فروشگاه‌های پوشاک و خوراکی زیاد وجود دارد که تقاضا ایجاد می‌کند اما فضا و ویترین فرهنگی شهر و کشورمان دارد آب می‌شود و متولیان آموزش‌وپرورش، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، معاونت فرهنگی شهرداری‌ها و سایر متولیان باید برای این حوزه دلسوز باشند و از ما حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه