English

رئیس ستاد بازگشایی مدارس:

۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس عادی دولتی با رویکرد برنامه محوری و تمرکز جدی بر آیین نامه اجرایی مدارس در دستور کار خواهد بود.

۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری موج، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که اولویت اصلی ستاد بازگشایی مدارس ، ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی است، گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند.

محمدمهدی کاظمی گفت: شناخت از وضعیت موجود مناطق، گام نخست در فرآیند برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت است و در پی آن سیاست‌گذاری برای تغییر در وضعیت موجود راهگشا خواهد بود.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس با تاکید بر توجه به بهبود و ارتقاء شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه آموزش متوسطه، اظهار کرد: باید در قالب طرح‌های مختلف، جذب بازماندگان و بویژه طرح شهید محمودوند مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ارتقای شاخص‌های عمومی و اختصاصی در ارتباط با بخش‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تحقق کامل و دقیق فرآیند ثبت نام، ساماندهی نیروی انسانی و شناسایی و پیشگیری از ترک تحصیل از فعالیت‌های مهمی است که باید بصورت ویژه پیگیری گردد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به وضعیت مدارس عادی دولتی، افزود: ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند، لذا ارتقای آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی اولویت ستاد بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی آینده است.

وی گفت: توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس عادی دولتی با رویکرد برنامه محوری و تمرکز جدی بر آیین نامه اجرایی مدارس در دستور کار خواهد بود.

کاظمی با اشاره به ضرورت توجه به بررسی برنامه‌های یاددهی یادگیری در مدارس عادی دولتی، بیان کرد: ارتقاء برنامه‌های یاددهی و یادگیری در مدارس عادی دولتی و اولویت این مدارس در اختصاص سرانه دانش آموزی از جمله راهبردهای وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت جلب مشارکت از سوی مدیران مدارس، گفت: مشارکت اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کلیدی است و در این راستا رویداد الف تا بهترین تجربه عملی پیش روی مدیران است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، تصریح کرد: مهارت آموزی در هر سه دوره آموزشی مورد تاکید است و در این خصوص باید آموزش معلمان و بهره گیری از تجهیزات کلیه مدارس در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه