English

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

خروجی مدارس ما باید بچه مسلمان باشد/سیره ائمه معصوم باید سرلوحه تربیت نسل آینده قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خصوص اهمیت مقوله تربیت گفت: اگر مربی ما تسلیم خدا باشد و نسبت به ارزش ها بی تفاوت نباشد مدینه فاضله می شود.

خروجی مدارس ما باید بچه مسلمان باشد/سیره ائمه معصوم باید سرلوحه تربیت نسل آینده قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت انعطاف اسلامی برای جذب افراد تأکید کرد و گفت: سختگیری بیش از حد در برنامه‌های گزینش باید اصلاح شود.

آیت الله مصطفی علما افزود: آموزش و پرورش ریشه جامعه است و اجتماع در دستان این صنف قرار دارد لذا فرهنگیان در همه ادوار انسان‌های متعهدی بوده اند.

وی اضافه کرد: باید به جوانان فرصت بدهیم، بخصوص معلمان جوان، زیرا این‌ها تجربه کمتری دارند، اما نیتشان پاک است، مقام معظم رهبری بارها فرموده اند جوانانی که در اغتشاشات شرکت کرده اند فرزندان خود ما هستند لذا گزینشگران وظیفه سنگینی دارند.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص ضرورت فرصت دادن به جوانان تصریح کرد: خیلی چیزها را جوانان نمی دانند، واقعا ممکن است تجربه بالایی نداشته باشند لذا گزینش در آموزش و پرورش بسیار مهم است پایه و اساس کار است لذا هر چه مسئول و دانشمند و متفکر در آینده بوجود می آید همه از مسیر آموزش و پرورش می گذرند.

نماینده وی فقیه دراستان کرمانشاه اظهار داشت: اگر بخواهیم نظام و انقلاب را حفظ کنیم باید به دانش آموزان توجه کنیم. باید نگاه به زندگی امامین انقلاب داشته باشیم که چگونه خود را وقف اسلام و انقلاب کرده اند.

وی در باره اهمیت مقوله تربیت خاطرنشان کرد: اگر مربی ما تسلیم خدا باشد و نسبت به ارزش ها بی تفاوت نباشد مدینه فاضله می شود آن وقت می‌شود رزمندگان دفاع مقدس که از همه چیز خود برای اسلام گذشتند.

آیت الله علما در خصوص ضرورت توجه به جوانان بخصوص معلمان جوان افزود: گزینشگران در مقابل اسلام، مردم و نظام مسوول هستند. باید با جوانان صحبت پدرانه، مادرانه و برادرانه داشته باشیم.

وی در خصوص اهمیت جذب معلمان بخصوص بانوان فرهنگی گفت: زن دو ثلث دین انسان را حفظ می کند. کار فرهنگی از این بالاتر نیست. باید بتوانیم این نظام را حفظ کنیم و این اقتدار را پاس بداریم. زیرا اگر اعتقاد و اخلاص جوانان ما نبود خرمشهر آزاد نمی شد.

امام جمعه کرمانشاه امروز همچنین در بازدید از مدرسه دخترانه امام مهدی (عج) کرمانشاه گفت: کار فرهنگی بالاترین کارهاست و جایگاه اصلی آن آموزش و پرورش است.

آیت الله علما از تربیت درست به عنوان مهمترین کار فرهنگی یاد کرد و با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر افزود: باید خروجی مدارس ما بچه مسلمان باشد، زیرا آینده کشور ما تشنه مدیر متعهد است.

وی افزود: دختران ما باید الگوی تربیتی خود را حضرت معصومه (س) قرار دهند و همه ما سیره آن حضرت را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه