English

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی:

روند کاهش قیمت مرغ در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی بیان کرد: این روند کاهشی به دلیل افزایش تولید، گرمای هوا و مقرون به صرفه نبودن نگهداری مرغ زنده بوده است اما با توجه به در پیش بودن دهه آخر صفر و نیز افزایش ورود زائر به مشهد پیش بینی می شود.

روند کاهش قیمت مرغ در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن صیادی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی عنوان کرد: براساس بررسی آخرین وضعیت قیمتهای کالاهای اساسی در مشهد، قیمت گوشت مرغ گرم از هفته گذشته روند کاهشی خود را آغاز کرده و به قیمت مصوب هر کیلو ۷۳۰ هزار ریال یا حتی کمتر از این قیمت رسیده است.

صیادی تصریح کرد: این روند کاهشی به دلیل افزایش تولید، گرمای هوا و مقرون به صرفه نبودن نگهداری مرغ زنده بوده است اما با توجه به در پیش بودن دهه آخر صفر و نیز افزایش ورود زائر به مشهد پیش بینی می شود تقاضا برای گوشت مرغ افزایش یابد و به افزایش قیمت آن دامن زند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی متذکرشد: تحلیل وضعیت بازار نشان می دهد که در یک هفته اخیر تغییر چندانی در قیمت گوشت قرمز رخ نداده است که اگر به همین منوال پیش برود شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده نیز خواهیم بود.

وی همچنین گفت: با شروع فصل سفرهای زیارتی و تابستانی، تقاضا برای نان در مشهد افزایش یافته و منجر به ایجاد صفهای طولانی در مقابل نانوایی ها شده است اما خوشبختانه طی ماه جاری با عملکرد مناسب نانواییها، افزایش سهمیه آرد برخی آنها و تغییر قیمت مصوب نان، وضعیت در این صنف مطلوب شده که امید است شاهد فراوانی نان و کاهش صف در نانواییها باشیم.

صیادی تاکید کرد: وضعیت قیمت اقلام غذایی مانند برنج، حبوبات و روغن در بازار مشهد در هفته گذشته مناسب بود اما در چند روز اخیر قیمت حبوبات، برنج هندی و برنج ایرانی بین پنج تا ۲۰ درصد افزایش قیمت یافته اما قیمت برنج پاکستانی تغییری نکرده اما قیمت روغن تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی ابرازداشت: علت افزایش قیمت برخی از اقلام غذایی مزبور نزدیک شدن ایام پایانی ماه صفر و افزایش تقاضا از سوی هیاتهای مذهبی است کمبودی در تخم مرغ در بازار مشهد نیست، قیمت آن نیز در بازار هر کیلو ۴۸۰ یا ۴۹۰ هزار ریال است که در روزهای پایانی هفته گذشته اندکی قیمت تخم مرغ در بازار افزایش داشت.

وی یادآورشد: به تغییر صعودی قیمت شکر در بازار مشهد به دلیل افزایش تقاضا از سوی هیاتهای مذهبی و افزایش ۱۰ درصدی قند شکسته و نبات طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته شاهد فراوانی میوه و تره بار در سطح بازار به دلیل بالا بودن سطح زیرکشت محصولات کشاورزی و بهره گیری کشاورزان از روشهای نوین آبیاری بودیم چرا که این نوع آبیاری بازدهی تولید را افزایش می دهد.

صیادی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته قیمت لاستیک خودرو به ویژه خودروهای پراید و پژو افزایش یافت که دلایل آن را می توان در سبدی فروشی (فروش اجباری) کارخانه های لاستیک، ایجاد انبارهای خانگی و قیمتهای فرمایشی گاه زیر قیمت مصوب از سوی نمایندگیهای فروش جست و جو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه