English

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی:

امکان حضور همه افراد در مراسم اربعین مهیا است

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی بیان کرد: باتلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت و با مجوز سازمان ثبت احوال کشور، در مجاورت اداره گذرنامه مستقر شدیم تا تمام خدماتی که با فرایند صدور گذرنامه مرتبط است، مدیریت کنیم.

امکان حضور همه افراد در مراسم اربعین مهیا است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلام‌حسین قنبری؛ مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی ابرازداشت: با توجه به تجربه‌های اخیر و سیل مراجعات فراوانی که زائران اباعبدالله الحسین داشتند، امکان پاسخگویی برای ما در این فاصله زمانی وجود نداشت.

قنبری این سخنان را در محل استقرار میز خدمات ثبت احوال به زائران اربعین در اداره کل گذرنامه خراسان رضوی اظهارداشت و افزود: بسیاری از افراد نیاز به تعویض شناسنامه داشتند که این اقدام در این فاصله امکان پذیر نبود؛ بنابراین با درخواست‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، امکان استقرار ثبت احوال در مجاورت اداره گذرنامه فراهم شده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی همچنین گفت: باتلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در این خصوص صورت گرفت و با مجوز سازمان ثبت احوال کشور، در مجاورت اداره گذرنامه مستقر شدیم تا تمام خدماتی که با فرایند صدور گذرنامه مرتبط است، مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب امکان حضور در مراسم اربعین برای همه افراد مهیا است و با مکاتباتی که با ادارات در سطح استان داشتیم باید تسریع در امور گذرنامه افراد در صدر کارهای ما قرار بگیرد تا فرایندهای مرتبط با صدور گذرنامه برای هر فردی با هر مشکل شناسنامه‌ای تسهیل شود.

قنبری تاکید کرد: برای افرادی که به هر دلیلی اشکالاتی در شناسنامه خود داشتند، در همین مکان با صدور برخی مجوزهایی که از سازمان ثبت احوال کشور صادر شده بود، با صدور گواهی فرایند صدور گذرنامه‌شان را تسهیل می‌کنیم تا در فرصتی مناسب برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی تصریح کرد: افراد زیر ۱۵سال نیازی به عکس دار کردن شناسنامه ندارند و صرفا داشتن شناسنامه برای صدور گذرنامه کافی است. کسانی که ۱۵سال و بالای ۱۵سال هستند و تاکنون شناسنامه‌هایشان عکسدار نشده‌ است نیز می‌توانند با اخذ درخواست تعویض شناسنامه خود و ارائه رسید آن‌ به همکاران ما در این محل فرایندهای صدور گذرنامه خود را پیش ببرند.

وی افزود: ممکن است مشکلاتی در عکس‌ شناسنامه افراد وجود داشته باشد، خوردگی و هرگونه خدشه در شناسنامه افراد نیز از جمله مشکلات عمده‌ای است که در این خصوص وجود دارد و در خصوص شناسنامه‌های مفقودی، افراد همچنین می‌توانند با ارائه رسید اعلام مفقودی که از دفاتر پیشخوان دریافت کرده‌اند، نسبت به دریافت گواهی و انجام فرایند صدور گذرنامه اقدام کنند.

قنبری یادآورشد: این افراد باید در ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و در صورت اثبات ایرانی بودن این افراد در شورای تامین، شناسنامه این افراد صادر خواهد شد و این پروسه ممکن است زمانبر باشد و امکان شناسنامه‌دار شدن این افراد برای مراسم اربعین امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه