English

سرپرست پدافند غیرعامل شهرداری مشهد:

مشهد شهر پیشرو در تفکیک آب خام از آب شرب در کشور

سرپرست پدافند غیرعامل شهرداری مشهد بیان کرد: حجم بسیار بالایی از آب شهر مشهد در حوزه فضای سبز استفاده می‌شود که این موضوع از ۱۰، ۱۵ سال پیش دغدغه بود و امروز حجم بسیار زیادی از بوستان‌های ما به این سمت رفتند که از گیاهان کم‌آب‌طلب استفاده کنند.

مشهد شهر پیشرو در تفکیک آب خام از آب شرب در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن کلیدری؛ سرپرست گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد عنوان کرد: تفکیک آب خام از شرب از ۱۰، ۱۵ سال پیش دغدغه بوده که مشهد یکی از شهرهای پیشرو در این حوزه است.

کلیدری این سخنان را در نشست هم‌اندیشی گذر از تنش آبی مشهد ابرازداشت و افزود:  ۶۳ درصد خط اصلی تفکیک آب خام از شرب انجام شده که کار بزرگی برای مشهد است و طی یک سال آینده نهایی خواهد شد.

سرپرست گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از افتخارات ما در شهر مشهد حضور نیروهای مردمی دوام ثامن است و این گروه با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر در شهر مشهد در حوزه مدیریت شهری همراه ما هستند و هرجا به مشکل خوردیم پای کار آمدند.

وی متذکرشد: آب به عنوان دغدغه اصلی در شرق کشور، کلان کشور و تمام دنیا مطرح است و ۶۳ بار نام مقدس آب در قرآن کریم آمده که اهمیت موضوع را بیان می‌کند و آب نعمت و هدیه‌ای برای انسان است و هر موجودی از آب به وجود آمده و بدون آب نیز از بین خواهد رفت.

کلیدری تاکید کرد: حجم بسیار بالایی از آب شهر مشهد در حوزه فضای سبز استفاده می‌شود که این موضوع از ۱۰، ۱۵ سال پیش دغدغه بود و امروز حجم بسیار زیادی از بوستان‌های ما به این سمت رفتند که از گیاهان کم‌آب‌طلب استفاده کنند و به سمت احداث پارک‌های کم‌نهاده برویم و مشهد مصرف آب را در این حوزه کاهش داده و با رویکردی که از سال گذشته داشتیم بوستان‌ها کامل به این سمت خواهند رفت.

سرپرست گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد اعلام کرد: مستحدثات در فضای سبز به این سمت رفته که در پارک‌ها، گیاهان و سازه‌هایی استفاده شود که میزان آب مصرف کمتری داشته باشند و قرار است چمن‌ها محدودتر شود. سطح چمن‌کاری‌ها کمتر خواهد شد و به سمت گیاهان بومی یا کم‌آب‌طلب خواهیم رفت.

کلیدری یادآورشد: مدیریت شهری مشهد همچنین آب آب‌نماهای سطح شهر را قطع کرده است؛ چنانکه این مدیریت با همراهی آبفا این دغدغه را دارند و دنبال می‌کنند و شهردار و اعضای شورا بارها و به کرات به من توصیه کردند که یکی از رسالت‌های شما نگه داشتن این عزیزان است و شهردار تاکید کردند دوره‌های آموزشی را تکمیل کنیم و اگر ظرفیت آموزشی ما در هر منطقه یک کد بوده الان به سه کد رسیده و بیشتر هم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه